سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمنی در نطق میان‌دستور:

عملکرد بانک‌ها با روح قانون بانکداری بدون ربا در تضاد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌ها درباره شرکت‌داری و اختصاص منابع خود به شرکت‌های وابسته توجه کافی داشته باشند که عملکرد امروز آن‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و نرخ‌های بهره دریافتی به هیچ وجه عادلانه نبوده و با روح قانون بانکداری بدون ربا سازگار نیست و در تضاد کامل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهناز بهمنی نماینده مردم سراب در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن گرامی‌داشت هفته دولت اظهار داشت: دولت یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی و کاهش تورم و نگرانی و هم چنین تداوم اجرای سیاست‌های خود مبنی بر مبارزه با فساد اقتصادی احتیاج به فضایی آرام و به دور از هیاهو در کشور دارد.
 
وی ادامه داد: مشی اعتدال که شعار اصلی دولت می‌باشد نیز موید همین رویه بوده و برهمه مسئولان و مجلس است که با مشی اعتدال همراهی و همکاری داشته باشند.  
 
نماینده مردم سراب افزود: برکسی پوشیده نیست که از زمان شروع به کار دولت یازدهم شاهد هستیم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی و بهداشت و درمان گام‌های موثری در جهت مرتفع مشکلات کشور برداشته شده است اما لازم می‌دانم برخی مشکلات اقتصادی عل الخصوص ناکارآمدی‌ها موجود در نظام بانکی مطالبی را عرض کنم.
 
بهمنی اظهار داشت: امروزه نظام بانکی کشور چه در عرصه بانکداری مرکزی و چه در عرصه عملکرد شبکه بانکی کشور با مشکلات و مسائل عدیده‌ای نظیر ساختار ناکارآمد بانک مرکزی، وجود موسسات اعتباری قارچ گونه و غیرقانونی، وجود نرخ‌های بالای بانکی و هم چنین مطالبات معوق بسیار زیاد و روز افزون بانک که همچون باتلاقی اکثر بانک‌ها را به ورطه ورشکستگی سوق داده است مواجه هستند که باید با تعامل سه جانبه دولت، مجلس و شبکه بانکی رفع گردد.  
 
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: بانک‌ها در خصوص شرکت‌داری و اختصاص منابع خود به شرکت‌های وابسته توجه کافی داشته باشند که عملکرد امروز آن‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و نرخ‌های بهره دریافتی به هیچ وجه عادلانه نبوده و با روح قانون بانکداری بدون ربا سازگار نیست و در تضاد کامل قرار دارند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به مسئله هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: در خصوص مسائل هسته‌ای کشورهای غربی و حامیان آن‌ها بدانند که ملت با بصیرت ایران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای پشتیبانی لازم را دارند.  
 
وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای نمادی از مقاومت و تدبیر می‌باشد که تاکنون توانسته است با تدبیر و مقاومت در مقابل زورگویان و استکبار جهانی سربلند بیرون بیایند.
 
بهمنی ادامه داد: لازم است وزارت امور خارجه به دور از حاشیه و در راستای فرمایشات رهبری عزیز و سیاست‌های رئیس‌جمهور و در چارچوب منافع تعیین شده به فعالیت خود جهت دستیابی به یک توافق مقتدرانه ادامه دهد البته مجلس نیز در کنار تذکرات دلسوزانه همیشه و در همه حال حامی و پشتیبان آن‌ها می‌باشد.  
 
این نماینده مجلس نهم در ادامه تاکید کرد: لازم می‌دانم از تلاش‌های خالصانه وزیر بهداشت و درمان و همکارانش در زمینه اجرای طرح تحول سلامت و اطلاع‌رسانی به موقع آن تقدیر و تشکر کنم.
 
بهمنی در بخش دیگری از اظهاراتش به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: شهرستان سراب قریب به 20سال است که در انتظار بهره‌برداری از پروژه می تولید آلومینا می‌باشد که با به بار نشستن این پروژه ملی حداقل 6 هزار نفر از جوانان جویای کار در منطقه می‌توانند صاحب شغل و درآمد شوند، آیا دولت تدبیر و امید چون سایر دولت‌ها بی‌توجه از کنار این خواسته به حق مردم می‌گذرد؟
 
وی افزود: تنها پروژه شهرستان در توسعه راه‌های مواصلاتی دو بانده کردن جاده سراب است که هیچ تحرک چشمگیری برای این مهم در منطقه به چشم نمی‌خورد در حالی که با توجه به تردد و ترافیک بالای این جاده که تنها راه مواصلاتی شمال کشور به غرب می‌باشد تلفات جانی بسیار بالاست و به جاده مرگ معروف شده است.
 
بهمنی بیان داشت: شهرستان سراب نیازمند ساماندهی آب‌ها سطحی، زیرزمینی و آب شرب روستاییان می‌باشد، به نظربنده چنین سامان‌دهی باید به اندازه کلان‌شهرها در خصوص آب شرب مهم تلقی گردد چرا که معیشت مردم سخت‌کوش شهرستان به چنین امری وابستگی مستقیم دارد.  
 
نماینده مردم سراب ادامه داد: از آنجا که اقتصاد منطقه عمدتا به کشاورزی و دامداری وابسته می‌باشد لازم است دولت و وزیر مربوطه در خصوص بیمه محصولات کشاورزی، خرید تضمینی محصولات به قیمت مناسب و تجهیز و مکانیزم کردن امور کشاورزی و دامداری و هم چنین ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی در منطقه توجه کافی داشته باشد.  
 
وی تصریح کرد: چرا که این شهرستان در صورت حمایت‌های مادی و معنوی‌ می‌تواند به قطب کشاورزی و دامداری کشور تبدیل شده و بسیاری از نیازهای غذایی کشور را برطرف سازد.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی در پایان اظهار داشت: متاسفانه برخی بانک‌های کشور بدون دغدغه‌های کارکنان خود و مردم و آسیب‌های اجتماعی و تنها به دلیل اهداف سوداوری بالا اقدام به تعطیلی برخی شعب خود در شهرهای منطقه نموده‌اند که این امر با عنایت به این که در برخی خیابان‌های شهر تهران تعداد شعب بانک‌ها به بیش از ده‌ها مورد می‌رسید با معیارهای عدالت اجتماعی و توجه به قشر محروم جامعه هیچ همسویی نداشته و لازم است دولت و به خصوص بانک مرکزی و وزیراقتصاد به چنین بانک‌هایی در خصوص تعطیلی شعب خود در شهرستان سراب اخطار دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمسیون ، اقتصادی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.