سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردپای نقص ایمنی اولیه در یک سوم ازدواجهای فامیلی

بیماری نقص ایمنی اولیه شامل 220 نوع بیماری می‌شود که همه آنها منشا ژنتیکی دارد و شیوع آن در کودکان حاصل از ازدواج فامیلی بسیار بیشتر است.

نیما رضایی مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان و متخصص ایمونولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ در کشور ما به دلیل اینکه ازدواج فامیلی بیشتر اتفاق می‌افتد در بیش از 30 درصد این ازدواجها فرزندانی با مشکل نقص ایمنی اولیه متولد می‌شوند و این مسئله ضرورت بررسی ژنتیکی قبل از ازدواج و بررسی‌های مرتب و مداوم هنگام بارداری را بیشتر می‌کند.

رضایی در ادامه گفت: چند علامت وجود دارد که والدین با توجه به آها می‌توانند از بسیاری از مشکلات نقص ایمنی کودک پیشگیری کنند. اگر کودکی در طی سال بیش از 8 بار دچار عفونت گوش شود و یا در طی یک سال بیشتر از 2 مرتبه به عفونت ریه و سینوس دچار شود و همچنین در صورتی که کودک با دریافت واکسن "ب ث ژ" به حساسیت زیاد و درگیری غدد لنفاوی بدن مبتلا می‌شود والدین باید حتما کودک را به مراکز تخصصی کودکان ارجاع دهند تا از لحاظ نقص ایمنی اولیه مورد بررسی قرار گیرد.

رضایی گفت: پیام مرکز طبی کودکان به سیاست‌گذاران سلامت کمک در  زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری است و توصیه جدی خانواده‌هایی که از مصرف آنتی بیوتیک پرهیز کنند و هرگونه مشاهده عفونت و تب در کودک را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.