سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

"شبی در کهکشان" امتداد می‌یابد؟!

اجرای مجدد شبی در کهکشان‌ها منوط به نهایی شدن توافقات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی است که این توافق همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ هیچ کس باور نمی‌کرد چنین اجرایی این چنین در تهران غوغا به پا کند و نظر همگان را به سوی خود جلب کند.

اجرایی که بسیار از چهره‌های فرهنگی و سیاسی چون حجت‌الاسلام "مرتضی تهرانی"، حجت‌الاسلام "اکرمی"، "امیر عبدالهیان" معاون وزیر امور خارجه، "عیسی فرهادی" فرماندار تهران، "مهدی چمران"، "ابراهیم حاتمی کیا"، "مرضیه برومند"، "بهرام رادان" و خیلی‌های دیگر را به تماشای خود کشاند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعد از تماشای کار، این نمایش را ترکیبی از همه هنرهای موجود در عرصه دانست.

مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر تهران نیز در راستای اجرایی شدن این نمایش گفت: اینکه سازمان از یکسوی از کارهای کلیشه‌ای فاصله گرفته و به یک بیان تاریخی نو و بدیع رسیده بسیار قابل احترام است.

بهرام رادان همه این نمایش را بسیار تأثیرگذار و اثر بخش دانست و اجرای آن را در شهرهای دیگر کشور به عنوان یک حرکت تأثیرگذار فرهنگی مفید دانست.

این اجرا به قدری نظرات را به خود در جلب کرد که ابراهیم حاتمی کیا کارگردان نام آشنای کشورمان هم برای دیدن آن راهی بوستان ولایت شد بعد از تماشای نمایش، خلاقیت‌های به کار رفته در آن را ستایش کرد.

اجرای موفق شبی در کهکشان‌ها که از شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) شامگاه در بوستان ولایت برای 3 هزار نفر از مخاطبان خود به اجرا گذشته می‌شد در حال حاضر به پایان رسیده و همه چشم به اجرای مجدد آن دوخته‌اند و استقبال غافلگیر کننده‌ای که از آن به عمل آمد باعث شد که توقعات برای تمدید مدت اجرای این نمایش بالا بگیرد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران باری دیگر بر سر میز بنشینند و در راستای اجرای مجدد آن مذاکره کنند.

تمامی عوامل اجرایی و هنری این نمایش نسبت به برپایی مجدد آن اعلام رضایت کامل کرده‌اند اما هنوز تاریخ اجرایی شدن این تصمیم اعلام نشده است.

حالا بحثی که مطرح می‌شود این است که آیا این شب کهکشانی امتداد پیدا خواهد کرد یا نه؟


گزارش از منا شمسایی/


انتهای پیام / اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.