سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

تقویت مناسبات ایران با همسایگان

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از تقویت مناسبات کشورمان با همسایگان ایران خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، محسن پاک آیین در دیدار و گفتگو با استاندار گیلان و فرماندار شهرستان مرزی آستارا افزود : دولت یازدهم با اتخاذ سیاست اصولی در مناسبات بین المللی وجهه خوبی در عرصه جهانی کسب کرده است .

وی با بیان اینکه سیاست خارجی درست دولت آثار مثبتی را برای کشورمان به همراه داشته است خاطرنشان کرد : مناسبات کشورمان با جمهوری آذربایجان در یک سال گذشته روند رو به رشدی داشته و به گسترش روابط تجاری و سیاسی منجر شده است.

پاک آیین تصریح کرد: سطح مناسبات تجاری ایران و آذربایجان به 523 میلیون یورو افزایش یافته و این میزان با گسترش تجارت دو طرفه تا یکسال آینده به یک میلیارد یورو می رسد.

سفیر ایران اسلامی در باکو ، ایجاد زمینه های توسعه مناسبات دو کشور از طریق مرزهای رسمی استان گیلان در بندر انزلی و بندر و گمرک زمینی آستارا را از اهداف دیدار و رایزنی با مقام های گیلان اعلام کرد .

وی آستارا را مهمترین پل ارتباطی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان دانست و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی موجود بین دو کشور ، ما دنبال تحکیم مناسبات و روابط حسنه دو جانبه بر اساس توافقات ایران و جمهوری آذربایجان هستیم .

انتهای پیام /



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.