سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش طب سنتی از نقل سینه به سینه به صورت آکادمیک تغییر کند

عضو کمیته علمی کنگره داروسازی گفت: باید تلاش کنیم تا دانش طب سنتی از سینه به سینه به آکادمیک تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سامان احمد نصراللهی عضو کمیته علمی کنگره ملی داروسازی گفت: در عرصه صنفی موضوعاتی مانند نقش داروسازان در طرح تحول سلامت، اخلاق داروسازی، نقش انجمن‌های داروسازی در کمک به طرح تحول نظام سلامت و عرصه علمی مباحث مربوط به طب سنتی، مکمل و داروهای طبیعی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از داروسازی با مکمل‌ها درگیر هستند افزود: علاوه بر داروها از مکمل‌ها برای افزایش کیفیت زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی  و... از جمله موارد استفاده هستند.

عضو کمیته علمی کنگره ملی داروسازی ادامه داد : میوه ها و سبزیجات و فراورده‌های گیاهی تازه، علاوه بر ریزمغذی‌ها، فرآورده‌های آنتی اکسیدانی دارند که در مکمل‌ها موجود نیستند به همین دلیل توصیه می‌شود که رژیم غذایی براساس میوه و گیاهان تازه باشد.

وی با بیان اینکه مصرف مکمل ها بهتر است بر اساس اقلیم و شرایط برنامه ریزی شود به عنوان مثال میتوان به مصرف کم آبزیان در کشور اشاره نمود که مجبور به مصرف مکمل هستیم اظهار کرد: تنوع گیاهی کشورمان کامل بوده و با توجه به برخورداری از دانشمندانی چون رازی، ابن سینا که نشان از سابقه کشورمان در عرصه طب سنتی دارد باید برای بهره مندی هر چه بیشتر در این عرصه تلاش نمود.

نصراللهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که اشاره‌ای به طب سنتی داشتند، باید تلاش کنیم تا دانش طب سنتی از سینه به سینه به آکادمیک تبدیل شود گفت : با توجه به اینکه مواد اولیه طب سنتی و گیاهان دارویی در کشورمان موجود است و نیازی به واردات مواد اولیه نداریم می‌توانیم در این عرصه برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های زیادی ایجاد نماییم.

وی اثرگذاری فراورده‌های طبیعی را مجموعه‌ای از ترکیبات درمانی دانست که در کنار داروهای شیمیایی بسیار کمک کننده هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عرصه داروهای گیاهی کاهنده قند، کاهش وزن و.... فرواورده‌های خوبی در دسترس داریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.