سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمشیربازان اعزامی به اینچئون معرفی شدند

نفرات اعزامی تیم ملی شمشیربازی کشورمان به بازی‌های آسیایی اینچئون امروز مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون شمشیربازی ایران امروز اسامی تیم ملی شمشیربازی کشورمان در رشته‌های سابر و اپه را برای اعزام به بازی‌های آسیایی را امروز اعلام کرد.

بر این اساس در اسلحه سابر مجتبی عابدینی، محمد رهبری، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران و در اسلحه اپه محمد رضایی، علی یعقوبیان، سیدصادق عابدی و طاهر عاشوری به هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام خواهند شد.

فضل اله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی امروز در نشستی درباره بازی های آسیایی اینچئون گفت: از سال های قبل شمشیربازی جایگاه خوبی نداشت و در برخی استان ها حتی ما هیات های شمشیربازی نداشتیم. ما قبلا در لیگ خود از باشگاه های مطرح فوتبالی تیم داشتیم. زمانی ما حتی ورزشکاران خارجی هم داشتیم. در این رشته کار کردن سخت است اما من دوباره بعد از وقفه ای به فدراسیون بازگشتم.

وی با بیان اینکه مثل بدمینتون و پینگ پنگ حریفان اصلی ما هم در آسیا هستند، عنوان کرد: امکانات خوبی در استان ها به صورت حداقلی ایجاد شده است و استعدادیابی می کنیم. در سابر یک تیم رویایی داریم که کره ای های قهرمان المپیک واقعا از ما حساب می برند. هم اکنون 6 شمشیرباز برتر دنیا بجای اینکه ما به اردوهای برون مرزی برویم در تهران با تیم ملی م تمرین می کنند و قرار است 4 شمشیرباز اوکراینی هم به تهران بیایند.

رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به برگزاری رقابت های جایزه دلاری ششم شهریور در تهران افزود: بعد از اینچئون تیم زیر 23 سال به مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی اعزام می شود.

وی درباره مشکلات گمرکی تجهیزات و لباس تیم ملی گفت: باوجود کمک جهانی به ایران حالا باید 20 تا 25 میلیون تومان برای گمرکی تجهیزات و لباس اعضای تیم ملی پرداخت کنیم چراکه ورزشکاران ما قبل از اینچئون باید با این تجهیزات تمرین کنند. سالن شمشیربازی آزادای به کشتی اختصاص یافت اما با پیگیری های انجام شده قرار است زمینی برای شمشیربازی توسط شرکت تجهیز و با هماهنگی با وزارت ورزش برای ساخت سالن جدید به ما تعلق گیرد که بعد از اینچئون پیگیری می کنیم.

باقرزاده بااشاره به ساخت سالن شیرودی توسط شمشیربازان در 40 سال قبل ادامه داد: شرکت تجهیز حالا برای اجاره این سالن از ما 300 میلیون تومان پول خواسته است و ما هم گفته ایم باید بییند و ببینند که سند سالن شیرودی به نام کیست!

او درخصوص مربیان خارجی در ادوار گذشته برای این رشته خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ ارز در سال باید حدود نیم میلیارد برای مربیان خارجی هزینه می کردیم که به سود نبود اما برای اپه و فلوره نیاز به خارجی ها داریم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.