سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تمامي روستاهاي استان بهره مند از نعمت گاز مي شوند

خدمات مخابراتی طي امسال و پوشش گازرسانی تمامي روستاهای استان تا پایان سال 95 محقق می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان با بیان اینکه هم اکنون تنها 46 درصد از روستاهای استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قراردارند گفت : به استناد یکی از مجوزهایی که در قانون بودجه امسال وجود دارد موافقتی را از وزارت نفت دریافت کرده ایم که تا پایان سال 95 ، کل روستاهای استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قرار بگیرند .

انصاری با اشاره به ترکیب صحیح نسبت جمعیت شهری و روستایی شهرستان ماهنشان افزود : یک سوم جمعیت استان در روستاها و مابقی در شهرها ساکن می باشند و این در حالیست که از چهل هزار نفر جمعیت شهرستان ماهنشان بیش از 75 درصد آن را ساکنین روستاها تشکیل می دهند لذا ساختار اقتصادی این شهرستان مبتنی بر کشاورزی می باشد .

وی ادامه داد : ظرفیت های قابل قبول آب و خاک شهرستان و وجود رودخانه قزل اوزن به عنوان یک نعمت خدادادی ، دستیابی به آب را برای ساکنین این شهرستان مهیا کرده است .

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما مصوبه شورای اقتصاد را برای تسریع در احداث سد مشمپا از طریق فاینانس خارجی اخذ کرده ایم و امیدواریم حداکثر طی چهار سال آینده عملیات احداث این سد به پایان برسد تصریح کرد : پیگیری های جدی در جهت تکمیل و بهره برداری از سد مراش نیز در دستور کار مدیریت استان قرار دارد .

وی ارزش افزوده حاصل از اقتصادی شدن فعالیتهای کشاورزی ، توسعه فعالیتهای آبزی پروری بویژه پس از افتتاح سدها و همچنین تغییر رویکرد حوزه کشاورزی از زراعت به باغداری را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : در حوزه کشاورزی باید بسمتی برویم که با مصرف آب کمتر و سطح کشت کمتر بتوانیم درآمد بهتری کسب نماییم .

استاندار زنجان شهرستان ماهنشان بویژه بخش انگوران را قطب معادن استان یاد کرد و افزود : از حاصل بهره برداری ها و درآمد های معادن حتما باید سهمی برای توسعه شهرستان ماهنشان بویژه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی هزینه شود .

انصاری به توافق نامه مبادله شده با ایمیدرو اشاره کرد و افزود : در توافق نامه فی مابین ، ایمیدرو متعهد گشته است که بخشی از درآمدهای معدنی این شهرستان را در راستای ایجاد زیر ساخت های بهداشتی و فرهنگی در این شهرستان هزینه نماید .

وی نرخ بیکاری شهرستان ماهنشان را پایین تر از میانگین استان و حدود چهار ونیم درصد اعلام و تصریح کرد: هر چند در حوزه اشتغال روستایی در این شهرستان نیاز به اهتمام زیادی نداریم ولی همان هزینه ها و منابع می بایست در این شهرستان صرف ایجاد امکانات رفاهی ، تامین آب شرب روستایی همچنین احداث راههای دسترسی روستایی شود.

 استاندار زنجان برنامه اصلی دولت تدبیر و امید را فائق آمدن بر مسئله بحران اقتصادی کشور عنوان و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سطح استان توانسته ایم نرخ تورم را به شش درصد پایین تر از میانگین کشور برسانیم و با تلاش در جهت ایجاد واحد های صنعتی بزرگ به عنوان پیشران و موتور اصلی اقتصاد استان گامهای مهمتری برداریم .
برچسب ها: روستاها ، نعمت ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.