سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر حلقه‌های علمی سازمان بسیج اساتید

گروه‌های علمی متمرکز دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیر حلقه‌های علمی سازمان بسیج اساتید، از تشكیل گروه‌های علمی غیرمتمركز در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كشور خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، محمدحسین نیکونژاد همزمان با تشكیل این حلقه‌ها در اجلاس پانزدهم بسیج اساتید گفت: حلقه علمی گروهی شامل یک استاد بسیجی و تعداد چهار تا 20 دانشجوی ترجیحا تحصیلات تکمیلی است که در یک موضوع تخصصی در دانشگاه‌ها ایجاد شده و موضوع حلقه ‌ای علمی غیرمتمرکز به پیشنهاد استاد ارائه می‌گردد .

وی ادامه داد: حلقه‌های علمی لیزر،  اقتصاد مقاومتی، نانوشیمی، رباتیک ، الکترومغناطیس، آنتن و انتشار امواج، پداگوژی، نقش گیاهان دارویی درطب اسلامی ، زبان‌شناسی،  عرفان اسلامی در ریاضیات  و  ....  نمونه‌هایی از حلقه های علمی  غیر متمرکز تشکیل شده توسط اساتید دانشگاه‌ها می باشد.

وی خاطرنشان كرد: تاکنون حدود 3هزار حلقه علمی غیرمتمرکز در دانشگاه‌های کشور تشکیل شده است و انشالله همزمان این  اجلاس، موضوع حلقه های علمی متمرکز تعیین و فعالیت آنها آغاز خواهد شد.

نیكونژاد افزود: موضوع حلقه‌های علمی متمرکز به پیشنهاد گروه‌های علمی اساتید ، پژوهشکده‌های سازمان بسیج اساتید،  صنایع ، کارخانجات  و کلیه سفارش دهندگان منطبق با نیازهای جامعه خواهد بود و باید اضافه کنم که در  اجلاس پانزدهم اساتید کارگروه حلقه‌های علمی در  پنج گروه تخصصی تشکیل جلسه خواهند داد.

وی ادامه داد: این گروه‌ها در این اجلاس بخشی از عناوین حلقه‌های علمی متمرکز  را تعیین می نمایند . بخش دیگری از عناوین حلقه‌های علمی متمرکز با هماهنگی با صنایع و سازمان‌ها تعیین می‌شود.

به گفته این مدرس دانشگاه، در حلقه‌های علمی متمرکز، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با استاد در  موضوع حلقه مرتبط هستند و تبادل نظر انجام می دهند و اساتید حلقه‌های متمرکز نیز با یکدیگر مرتبط هستند و گروه‌های علمی متمرکز را تشکیل می‌دهند.

 ضمن اینکه گروه‌های علمی متمرکز شبکه تخصصی اساتید حلقه‌های علمی است که از طریق الکترونیکی بدون محدودیت مکان و زمان با هم مرتبط می‌باشند.

عضو هیئت علمی و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید رجایی گفت: امید است با تشکیل گروه‌ها و حلقه‌های علمی غیرمتمرکز  و  متمرکز  بین دانشجویان و اساتید  دانشگاه‌های کشور،  سازمان بسیج اساتید  بتواند نقش راهبری فکری دانشگاهیان را در راستای تحقق اهداف نظام ایفا نماید.

گفتنی است پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار: «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.