سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد

ضیافت علوی در طبقه 16 استانداری تهران / انگشتر مخصوص ویژه آقای رئیس جمهور

حضور تولیت بارگاه ملکوتی حضرت امیرالمومنین(ع) در ساختمان استانداری تهران همراه با هدیای معنوی بود که یک انگشتر هم متبرک به حرم مطهر به رئیس جمهور تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دولت باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 20 روز یکشنبه بعد از خروج کارکنان استانداری تهران نیروهای حراست و تشریفات در مقابل درب فرماندهی پایتخت حاضر شده تا خود را برای خوش آمد گویی به میهمان ویژه سید حسین هاشمی استاندار تهران آماده کنند.

تمام آسانسورها در طبقه صفر متوقف شده و بی سیم ها در میان خش خش، هماهنگی نیروها را فریاد می زدند.

پس از دقایقی دو خودرو تویوتا شاسی بلند همراه با چند خودروی پارس در جلوی ساختمان عباس آباد توقف کردند تا میهمان استاندار را به طبقه 16 همراهی کنند. یک، دو، سه ... حدود 35 تا 40 نفر بودند. اما این میهمان نه وزیر بود و نه مقام قضایی و امنیتی بلکه تمام این تشریفات برای میزبانی از آیت الله شیخ ضیاء زین الدین تولیت بارگاه ملکوتی امیرالمومنین و هیئت همراه بود.

پس از ورود شیخ بدون مقدمه همگی به اتاق کناری دفتر استاندار رفته تا نماز جماعت را به پاکنند و بعد از آن تمام میهمانان در اتاق جلسات شام میل کردند. البته این ضیافت به دعوت استاندار (شخصیت حقیقی) و هزینه شخصی خودش برپا شده بود.

سخنان خادم بارگاه ملکوتی امام علی(ع) هم در نوع خود جالب بود. می گفت: چقدر خوشحال هستم که به ایران و شهرهای مذهبی قم، مشهد و ... سفر کردم و دیدن مراحل ساخت ستون های صحن حضرت زهرا(س) برایم قابل تقدیر بود.

وی افزود: البته اینکه پرچم گنبد امیرالمومنین(ع) هم بر فراز برج میلاد تهران برافراشته شد امری غیرمترقبه بود.

شیخ زین الدین با بیان اینکه تا 6 ماه دیگر مسئولیتم به عنوان تولیت بارگاه امیرالمومنین(ع) به اتمام می رسد و دیگر قصد ندارم در این مسئولیت بمانم گفت: در سفر به ایران تمام لحظات من تحقیق و بررسی و درس بود.

درجات شناخت محیت علی(ع) از دیدگاه تولیت آستان مقدس امیرالمومنین(ع)

آیت الله شیخ ضیاء الدین با اشاره به درجات حب به امیرالمومنین(ع) در میان شیعیان گفت: درجه اول افرادی هستند که با پذیرش اسلام به محمد مصطفی(ص) و امیرالمومنین(ع) لبیک گفتند و در قلب خود این حب را جاری ساختند.

دوم افرادی هستند که محبت علی(ع) را در قلب خود جای داده اند و دیگر جایی برای دیگران ندارند و تمام سلولهای بدن آنها حب علی است.

گروه سوم آنانی هستند که دوستی و محبت علی(ع) را غیر از قلب و سلول در کردار و زندگی و گفتار و رفتار خود هم دارند و به نوعی با علی(ع) در آمیخته شدند.

گروه چهارم آنانی هستند که دوستی امیرالمومنین(ع) را سرلوحه کار خود قرار داده و تمام حرکات و کردارشان بر پایه درک امیرالمومنین(ع) است و مسئول چیزی جز محبت به علی(ع) نمی کند. همانند هنرمندی که قلمش در این راه است و کارگر و مهندسی که در همین راه قدم بر می دارند.

شیخ نجف گفت: مهمان نوازی از من تنها در ایران به این دلیل بود که خدمتگذار آستان حضرت امیرالمومنین(ع) هستم و من واقعا تشکر می کنم.

روایت روزهای معنوی آقای استاندار از زبان خودش

سید حسین هاشمی استاندار تهران در این ضیافت گفت: چیزی در دلم هست که شاید برای نخستین بار است که می گویم. اول اینکه خدا را شکر می کنم که در خانواده سادات و روحانی متولد و بزرگ شده ام. همچنین خدا را شکر می کنم که شروع خدمتم همزمان با جمهوری اسلامی ایران بوده است. و امروز در سن 60 سالگی توفیق زیارت ائمه اطهار از من سلب نشده است.همچنین در مسئولیتهایی که داشته ام توفیق خدمتگذاری به زائران خانه خدا را هم داشته ام.

استاندار تهران گفت: ناگفته نماند در طول زندگی ام هرجا به بن بست رسیده ام به حضرت زهرا (س) توسل کردم و مشکلاتم حل شد.یادم هست که نخستین حکم مسئولیتم در روز میلاد فاطمه زهرا(س) بود.اولین سخنرانی ام بعنوان نماینده مجلس در مسجد حضرت زهرا(س) بود و همین برکت زندگی من است.

هاشمی همچنین به روابط عالی ایران وعراق اشاره کرد و تجاوز داعش به عراق و همچنین جنگ غزه را محکوم کرد و خطاب به شیخ گفت: سلام ما را به آیت الله سیستانی برسانید.

ماجرای انگشتر ویژه رئیس جمهور

پس از صحبت ها و سخنرانی ها نوبت به دادن هدایای معنوی رسید. ابتدا استاندار تهران تابلو فرشی مزین به آیات قرآن را به شیخ نجف هدیه داد. بعد نوبت به تولیت بارگاه ملکوتی امیرالمومنین(ع) رسید که با اعطای درجه خادمی حرم امام علی(ع) و نصب این نشان بر سینه استاندار تهران و تقدیم چند تکه از چوب داخل ضریح مولا علی(ع) که قدمتی 100 ساله دارد از سوی طرف عراقی با صلوات همراه بود.

البته در کنار این هدایا شیخ نجف 10 انگشتر متبرک به ضریح مولا امیرالمومنین(ع) به استاندار تهران هدیه داد که هاشمی گفت: یکی از این انگشترها متعلق به رئیس جمهور است.

سکوت شیخ نجف در مورد تجاوز به عراق

در این میان شیخ نجف در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که دیدگاه خود را در مورد تحولات عراق و داعش بفرمائید سکوت کرد و پاسخ نداد. بعد نفس بلندی کشید و افسوس خورد.




*گزارش از سید هادی کسایی زاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.