سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احساسی یا منطقی؛

شما از کدام طرف مغزتان بیشتر استفاده می کنید؟ + تست

پردازشگر مرکزی بدن شما به طوری عجیب منحصر به فرد است، گویا خالق هستی برای هر بنده ی خود نوعی خاص از پردازشگر قرار داده است که می تواند جداگانه فکر کند تصمیم بگیرد عمل کند و خیل عظیمی از کار های دیگر، با همه ی فرق ها شباهت هایی هم هست که انسانها را می توان در دو دسته ی کلی راست مغز و چپ مغز تقسیم کرد، شما چه طور راست مغزید یا چپ مغز ؟ ایا ویژگی های این دو دسته را می دانید؟

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ پردازشگر مرکزی بدن شما به طوری عجیب منحصر به فرد است، گویا خالق هستی برای هر بنده ی خود نوعی خاص از پردازشگر قرار داده است که می تواند جداگانه فکر کند تصمیم بگیرد عمل کند و خیل عظیمی از کار های دیگر، با همه ی فرق ها شباهت هایی هم هست که انسانها را می توان در دو دسته ی کلی راست مغز و چپ مغز تقسیم کرد، شما چه طور راست مغزید یا چپ مغز ؟ ایا ویژگی های این دو دسته را می دانید؟




معمولاً رفتار چپ‌مغزها سازمان‌یافته‌تر است، گاهی به ساعت نگاه می‌کنند، اطلاعات را پردازش می‌کنند و این کار را به ترتیب انجام می‌دهند. این دسته از افراد معمولاً هوشیارند و قوانین و برنامه‌ها را دنبال می‌کنند. دانش‌آموزان چپ مغز در ریاضی و علوم قوی هستند و می‌توانند سریع به پرسش‌ها پاسخ بدهند. چپ مغزها رقیب‌های ریسک‌پذیری هستند.

راست‌مغزها خیال‌پرداز هستند. ممکن است خیلی باهوش و متفکر باشند که البته محتمل است که در دنیای کوچک خیال خود گم بشوند. این دسته در علوم اجتماعی و هنر خیلی خوب نتیجه می‌گیرند. بسیار شهودی هستند و مهارت بسیاری دارند که در دام دروغ یا نیرنگ نیفتند.

اینجا و در این سایت با پرسش چند سوال به شما می گوید از کدام سمت مغز خود بیشتر استفاده می کنید


برچسب ها: دریچه ، خبر ، مغز ، چپ ، راست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.