سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری رئیس سازمان غذا و دارو عنوان شد

سلامت برنج‌های وارداتی زیر ذره بین سازمان غذا و دارو/ تحریم ایران از حضور در بزرگترین نمایشگاه دارویی پاریس

رئیس سازمان غذا و دارو از ضوابط جدیید نظارت بر برنج‌های وارداتی و تحریم ایران از حضور در بزرگترین نمایشگاه دارویی پاریس خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو  امروز 2 شهریور در نشستی خبری در خصوص نظارت بر وضعیت برنج‌های وارداتی گفت: برندهای از برنج مجوز واردات می‌گیرند که تفکیک شده باشند و در داخل کشور بسته بندی شوند. برخلاف چای که اجازه مخلوط کردن دارند مخلوط کردن چند نوع برنج ممنوع است. با ضوابط جدیدی که برای برنجهای وارداتی از امسال گذاشتیم امسال نسبت به سال 93 بیست درصد ضوابط سختگیرانه تر شده که نشان می‌دهد برنج‌های امسال نسبت به سال قبل سالم تر خواهند بود.

وی ادامه داد: طبق ضابطه برنج وارداتی باید تائیدیه آزمایشگاه را از کشور مبدا داشته باشد، در بدو ورود نیز مورد بررسی قرار می‌گرند و به صورت رندم هم در سطح بازار از آنها نمونه برداری و ازمایش می‌شود.

دیناروند در مورد تحریم‌های دارویی نیز تاکید کرد: برخلاف ادعاهای دروغین کشورهای غربی که دارو مشمول تحریم نمی‌شود اما تحریم دارو در چند سال اخیر تامین و تدارک دارو را برای مردم کشور با مشکل مواجه کرد به طوری که این تحریم از طریق انتقال ارز و خروج پول و محدودیتهای بانکی و قطع فروش دارو به ایران صورت گرفت به هرحال در حال حاضر انتقال ارز و همکاری بانک مرکزی به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: اما هنوز برخی شرکتهای دارویی به ما دارو نمی‌فروشند که ما داروی مورد نیاز خود را از طریق دیگری تامین می‌کنیم. کشورهای خارجی برای فشار بر کشور از حضور ایران در بزرگترین نمایشگاه دارویی که قرار است امسال در پاریس برگزار شود جلوگیری کرده‌اند تا جلوی تبادل نظر داروسازان کشور و شرکتهای تولید داخل را بگیرند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.