سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 513 پروژه شرکت ارتباطات زیرساخت در هفته دولت

همزمان با هفته دولت از 513 پروژه زیرساختی شبکه مادر مخابراتی کشور با حضور وزیر ارتباطات و به صورت ویدئو کنفرانس در حدود 22 استان کشور رونمایی شد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ افتتاح 513 پروژه زیرساخت ارتباطی کشور صبح امروز با حضور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان این وزارتخانه، سردار هادیان‌فر رئیس پلیس فتا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد.

توسعه پهنای باند لایه لبه شبکه IP کشور به میزان یک‌هزار و 210 گیگابیت در ثانیه از جمله این پروژه ها است که با ایجاد این پروژه امکان ارائه سرویس های شبکه دیتا به مشترکان شرکت ارتباطات زیرساخت در تمامی مراکز زیرساختی وجود خواهد داشت.

این سرویس ها شامل اینترنت، اینترانت، MPLS و VPLS است که سرویس های بین المللی و داخل شبکه‌ای نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه با استفاده از فناوری ابری در شبکه دیتای زیرساخت را فراهم می کند.

در همین حال توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی کشور به میزان 26 هزار و 620 کانال ارتباطی در مراکز استان های کشور و نیز راه‌اندازی سامانه های پایش ترافیک IP به میزان 505 گیگابیت در ثانیه که با هدف مقابله با مخاطرات امنیتی صورت گرفته است، از دیگر پروژه هایی است که راه اندازی شد.

همچنین در این مراسم، 4 هزار و 993 کیلومتر فیبر نوری در 77 مسیر در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گرفت و در همین حال توسعه و آماده‌سازی سایت های مخابراتی و ارتباطی شبکه زیرساخت در 137 ایستگاه به بهره برداری رسید.

توسعه و تکمیل زیرساخت های نیروی برق بدون وقفه در 154 مرکز با هدف افزایش ضریب اطمینان برق و جلوگیری از اختلال در ارتباطات همچنین افزایش ظرفیت ارتباطی مسیرهای پرترافیک کشور با استفاده از تجهیزات تولید داخل به ظرفیت 110 گیگابیت در ثانیه در 13 مرکز مخابراتی از جمله دیگر طرح های امروز بود که به بهره برداری رسید.

همچنین استفاده از تجهیزات داخلی در حوزه انتقال در مسیرهای اصلی استان های تهران، قم، قزوین و مازندران با هدف افزایش پهنای باند به اجرا درآمد.

دکتر واعظی در این مراسم با ارتباط ویدیو کنفرانس با مرکز استان هرمزگان اولویت جدی وزارت ارتباطات را روستاها، مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از بودجه وزارت به این امر اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 20 خانوار از ارتباطات برخوردار شوند و امیدواریم تا پایان کار دولت به جایی برسیم که اکثر روستاها دارای اینترنت باشند.

وزیر ارتباطات افزود: در این هفته مردم مرکز استان هرمزگان از نعمت نسل سوم و بالاتر برخوردار خواهند شد.

وی درباره مطالبات مردم استان در زمینه پهنای باند خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته توسط شرکت زیرساخت امکان رفع نیاز های مردم استان هرمزگان فراهم شده است.

واعظی در مورد مسیرهای جایگزین نیز گفت: این مسیرها طراحی شده و حداکثر تا سه ماه دیگر استان هرمزگان از سه مسیر پشتیبانی خواهد شد.

در این مراسم، دکتر جابری استاندار هرمزگان که از طریق ویدیو کنفرانس با تهران در تماس بود، گفت: بر اساس تدابیر یکسال گذشته شاهد پیشرفتهای مکرر دولت خدمتگزار در اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سراسر میهن اسلامی هستیم.

وی با تقدیر از توجه وزیر ارتباطات به استان هرمزگان اظهار داشت: خوشبختانه انتظارات مردم در بخش زیرساخت، توسعه فیبر نوری، پهنای باند و امنیت شبکه به نحو خوبی انجام شده و ارتباط جزایر خلیج فارس با مرکز استان برقرار شده و امیدواریم شاهد افتتاح پروژه های دیگری در سطح استان باشیم.

گزارش از: حسین عالیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.