سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

948 هکتار از اراضي اختلافی با توافق منابع طبيعي به وقفیت بازگشت

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان گفت: 948 هکتار از اراضی اختلافی از طريق توافقات میان اداره کل منابع طبيعي و اداره کل اوقاف و امور خيريه حل و فصل شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ؛ محمد حسين شاملي، مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان با اشاره به اينکه اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري در قانون حفاظت از مراتع و اراضي ملي و افراد که مستثنيات نام دارد، تفکيک قائل است، اظهار کرد: براي حفاظت و بهره برداري از جنگلها که مساحتي بالغ بر 5/9 ميليون هکتار است، تفکيک اراضي ملي از مستثنیات صورت گرفته و توسط ثبت اسناد براي 9 ميليون هکتار آن به نام دولت جمهوري اسلامي سند صادر شده است.

وي افزود: پيش از اجراي اين قانون مستثنيات، در زمان تکليف اراضي، بعضا اختلافي بين اراضي سازمان اوقاف و امور خيريه و منابع طبيعي وجود داشت که سبب مي شد بين دو ارگان، اختلافات پيش آيد که بعد از توافقات بين دو سازمان در سطح ملي، نسبت به اين اراضي، اختلافات شناسايي و رفع شد.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان تصريح کرد: طبق اين توافقنامه درسطح شهرستانهاي استان اصفهان، 12 شهرستان با 12 هزار و 850 هکتار شناسايي شده است که بخشي از موارد مطرح شده، شامل شهرستان فريدونشهر، آران و بيدگل،  شهرضا، نايين، کوهپايه،گلپايگان است.

وي ادامه داد: اين در حالي است که 948 هکتار از طريق اين توافقات به موقوفات استان اضافه شده است که در صورت موارد مشابه از اين دست، جهت تعيين تکليف نهايي به مرکز اعلام مي شود.

شاملي گفت: اکنون اين موقوفات جهت سير مراحل قانوني به ثبت جنگلها رفته و نقشه برداري انجام شده است.



انتهای پیام /
برچسب ها: وقف ، منابع طبیعی ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.