سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی مطرح کرد

تشریح برنامه‌های مذاکرات ایران و 1+5/ در رابطه با تجهیزات دفاعی کشور هیچ مذاکره‌ای نمی‌کنیم

عضو ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: در حاشیه نشست مجمع عمومی مذاکرات ایران و 1+5 در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان پیرامون مذاکرات ایران و 1+5 و راه‌حل جامع هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات دوجانبه با تمامی اعضای 1+5 (آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه و چین) تا قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: هنوز زمان و مکان این گفتگوها قطعی نشده است.
 
وی با اشاره به سفر "محمدجواد ظریف" به مسکو ادامه داد:  یکی از اهداف این سفر رایزنی با "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه در خصوص این مذاکرات است و نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان نیز فرصتی است تا مذاکرات دوجانبه هسته‌ای بین ظریف و همتایان روس و چینی‌اش برگزار شود.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین به دیدار ظریف و اشتون که قرار است دهم شهریورماه در شهر بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شود  اشاره کرد و گفت: در این دیدار معاونان وزیر خارجه (عراقچی و روانچی و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین رئیس دفترش حضور دارند و این دیدار پیش از ظهر دهم شهریورماه برگزار و به ناهار کاری و خصوصی ظریف و اشتون ختم خواهد شد.
 
عراقچی افزود: رایزنی‌ها با دیگر اعضای 1+5 (به جز روسیه و چین) در سطح معاونان وزیر خارجه و مدیران کل سیاسی این کشورهاست.
 
 وی درباره نشست ایران و 1+5 قبل از شروع اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز اظهار داشت: این نشست یکی دو روز قبل از آغاز نشست مجمع عمومی در نیویورک برگزار می‌شود که ریاست آن بر عهده آقای ظریف و خانم اشتون است و در حاشیه نشست مجمع عمومی نیز مذاکرات ایران و 1+5 در سطح وزرا برگزار خواهد شد که البته هنوز زمان آن قطعی نشده است.
 
معاون وزیر امورخارجه کشورمان  تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ایرانی در رابطه با سیستم‌ها و تجهیزات دفاعی کشور هیچ مذاکره‌ای نمی‌کنند و زمانی که ما ایجاد اطمینان کنیم که برنامه جمهوری اسلامی ایران صد درصد صلح‌آمیز است، نظر بند 9 قطعنامه 1929 (مربوط به توان موشکی ایران) نیز تأمین خواهد شد.
 
عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر ما هیچ توافقی بدون اینکه لغو تحریم‌ها در آن پیش‌بینی نشده باشد، وجود نخواهد داشت و ما تن به چنین توافقی نخواهیم داد. هر توافقی صورت گیرد انتظار داریم که در اولین گام شورای امنیت قطعنامه‌ای را صادر کند که این توافقنامه را تأئید و تحریم‌های خود را لغو کند و علاوه بر آن تحریم‌های یک جانبه و چندجانبه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیز لغو شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، نشست ، نیویورک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.