سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تحصن علیه دولت یمن تا تحقق کامل هر سه خواسته+ عکس

مردم یمن قصد دارند تا تحقق کامل هر سه خواسته اعلام شده خود از آغاز جنبش اعتراضی اخیر، به تحصن خود علیه دولت ادامه دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، خبرهای رسیده از یمن درباره دستیابی به توافق میان حوثی ها و هیئت ریاست جمهوری یمن درباره استعفای دولت کنونی و تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک ماه ضد و نقیض است. محمد عبد السلام سخنگوی حوثی ها هم هرگونه درخواست برای اختصاص هرگونه سمت وزارتی در دولت آینده به این گروه را تکذیب کرد.


"علی الذهب" گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه با پخش تصاویری از برپایی خیمه ها توسط تحصن کنندگان در خیابان گفت در ادامه اعتراضات مردمی به دولت محمد باسندوه نخست وزیر یمن، نصب خیمه های بیشتر و پیوستن معترضان جدید به تحصن کنندگان در خیابان فرودگاه صنعاء به منظور افزایش فشار بر دولت جهت اجرای سه خواسته اعلام شده از زمان آغاز جنبش اعتراضی اخیر ادامه دارد.

شایف محسن عاصم رئیس یکی از قبایل تحصن کننده گفت: ما با هدف سرنگون کردن دولت و اجرای نتایج گفتگوها به اینجا آمده ایم.

گزارشگر شبکه در ادامه با پخش تصویر گروهی از معترضان که شعار می دادند مردم خواستار سرنگونی دولت هستند، افزود معترضان دومین روز تحصن خود را با همان شعارهای حماسی و روحیه انقلابی آغاز کرده اند. آنها تهدید به تشدید اعتراضات مسالمت آمیز خود کردند و کوشیدند صدا و پیام های خود را از راه های مختلف به گوش مسئولان برسانند. 

یک جوان تحصن کننده گفت: تنش ها و اعتراضات پیوسته ادامه دارد و گزینه های مختلفی وجود دارد که اگر دولت به خواسته های معترضان تمکین نکند، در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

گزارشگر شبکه در  ادامه افزود برقراری یک میدان تحصن نامحدود در داخل صنعاء، به نظر می رسد مسئله پیچیده ای برای نهادهای دولت است از این رو کمیته عالی امنیتی سریعا شروع به مطرح کردن تهدیدات خود کرد و این اقدامات را تعرض به امنیت و آرامش عمومی توصیف کرد. اطراف میدان محل تحصن معترضان که تعدادی از ساختمان های وزارتخانه ها در آن قرار دارد برخلاف روال عادی شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی و نظامی و خودروهای نیروهای ضد شورش است. این چیزی است که کمیته های تنظیم کننده اعتراضات آن را تقبیح کرد.

"محمد القحوم" عضو کمیته سازماندهی تحصن گفت: «ما به اعضای نیروهای مسلح توصیه می کنیم که با خواسته های مردم تعاملی مسئولانه داشته باشند نه آن که به دشمنی با مردم برخیزند.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود بسیاری ها آرام کردن و عادی سازی اوضاع را به نتایج مذاکرات جاری در صعده میان هیئت ریاست جمهوری و رهبران جنبش انصار الله مرتبط می دانند، این در حالی است که حرف و حدیث هایی درباره دستیابی به برخی تفاهمات مانند تشکیل دولت وحدت ملی مطرح است. ولی معترضان موجود در صحنه نتایج این مشورت ها را در صورتی که خواسته هایشان را تامین نکند رد می کنند.

یک جوان معترض گفت: اگر مذاکرات خواسته های سه گانه معترضان را که برای آن به خیابان آمده اند محقق کند راه برون رفتی ایجاد می شود و گرنه نباید از این مردم انتظار دیگری داشته باشیم.

گزارشگر شبکه در ادامه افزود بنابراین، یمن، به ویژه با توجه به درخواست های نیروهای حاکم از طرفداران خود برای برگزاری تظاهرات متقابل به بهانه آنچه آن را وحدت ملی می نامند، شاهد پیچیده شدن بیش از پیش از اوضاع خواهد بود.

علی الذهب در پایان گزارش خود گفت  با توجه به تحولات اوضاع، روند سریع حوادث و کندی روند حل و فصل مشکلات نوعی حالت انتظار و نگرانی در میان مردم یمن حکمفرما شده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.