سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبکا فایل گزارش داد:

نیروهای اسرائیلی خود را برای حملات زمینی قریب‌الوقوع آماده می‌کنند

پایگاه اینترنتی دبکا فایل نوشت: ارتش اسرائیل خود را برای نبردی قریب الوقوع در خاک نوار غزه آماده می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، منابع اطلاعاتی پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا فایل اعلام کردند، شب گذشته بخش زیادی از نیروهای زمینی ارتش اسرائیل برای ورود به خاک غزه به حال آماده باش در آمده بودند تا بتوانند با اجرای عملیات زمینی به سامانه های پرتاب راکت های کوتاه برد و خمپاره های حماس دسترسی بیابند و آنها را نابود کنند. حماس راکت های کوتاه برد خود را از عمق 3 تا 7 کیلومتری خاک غزه شلیک می کند. 

این سایت افزود تمام شواهد از آن حکایت دارد که نیروهای اسرائیلی خود را برای حملات زمینی محدود در مرحله اول آماده می‌کنند. 

دبکا مدعی شد: حماس تمام شنبه را به مستقر کردن نیروهایش برای مقابله با حمله اسرائیل گذراند. تمام گردان های حماس به حال آماده باش در آمدند. 

این سایت در ادامه مدعی شد: تصمیم اسرائیل و حماس برای درگیر شدن در یک جنگ زمینی دیگر در نوار غزه  ناشی از یک سری تحولات جدید است که درگیری نهایی را اجتناب ناپذیر ساخته است. برخی از این تحولات عبارتند: 
1- محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در نشست قطر نتوانست با خالد مشعل، دبیر سیاسی حماس درمورد سازشی که آتش بس با اسرائیل را میسر می سازد، گفتگو کند. 
2- عباس شنبه شب در قاهره به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر خاطر نشان کرد که امید برای دستیابی به یک راه حل سیاسی به  منظور پایان دادن به درگیری غزه از میان رفته است. 
3- حماس هرگونه پیش نویس توافق از جمله پیش نویس قطعنامه هایی را که به شورای امنیت سازمان ملل تحویل می شود، رد کرده است. 
4- عباس به واشنگتن و قاهره اعلام کرده است که امیر قطر باراک اوباما و ملک عبدالله را فریب داده است. او به حماس برای ادامه دادن به جنگ با اسرائیل هرگونه کمکی می کند.   


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.