سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

24 هزار امام جماعت برای اقامه نماز جماعت مدارس کشور

نماز جماعت مدارس با حضور امامان جماعت با شور بیشتری برگزار می شود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور در پنجمین نشست مشترک کارگروه های مشورتی و کارشناسی ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر فرهنگ سازی برای اقامه نماز از سنین پایین به خصوص برای دانش آموزان، گفت: دو برابر این میزان نیز با حضور مربیان پرورشی و یا مدیران مدارس برگزار می شود .
ابراهیم آقابابایی افزود: موانع برگزاری نماز جماعت در مدارس کشور شناسایی شده و دبیران و رفع این موانع در گرو برنامه ریزی مسئولان اقامه نماز در استان ها است.
وی در خصوص ایجاد مساجد اظهار داشت: در زمان های گذشته قبل از بنای محله ای در یک شهر اول مسجد محله یا بازار را بنا می کردند اما حالا تمام فضاها و امکانات ایجاد و بعد از آن برای ساخت مسجد اقدام می شود .
آقابابایی تصریح کرد: هم اکنون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 500 نمازخانه بین راهی در سطح کشور احداث کرده و برای نگهداری این مساجد به دنبال متولی است .
معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: ارزیابی فعالیت های دستگاه های اجرایی در حوزه نماز براساس ماموریت های ذاتی هر دستگاه در سطح جامعه سنجیده می شود و فعالیتی فراتر از ماموریت دستگاه ها مورد انتظار نیست .
مدیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: هم اکنون در این استان برای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی کارگاه های آموزشی برای دبیران اقامه نماز، کارکنان ادارات و مدیران مهد های کودک برگزار شده است .
حجت الاسلام محمد کریمی اظهار داشت: صد در صد فضاهای اداری استان چهارمحال و بختیاری به نمازخانه مجهزند و در 90 درصد ادارات نماز جماعت باحضور امام جماعت برپا می شود .
وی از برگزاری دوره آموزش هشت ساعته دبیران ستاد اقامه نماز این استان در شهریور ماه امسال خبر داد و تاکید کرد: این دوره آموزشی 15 شهریور ماه برگزار خواهد شد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.