سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذین در نطق میان‌دستور:

موضع‌گیری رئیس‌جمهور پس از استیضاح وزیر علوم متین بود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: موضع‌گیری دکتر روحانی پس از استیضاح وزیر علوم متین بود، امیدواریم در عمل نیز دغدغه‌های نمایندگان که خیر و مصلحت نظام و دولت در آن است را با انتخابی شایسته مرتفع سازید و مسیر دولت راهی جز حق، عدالت و پیروی از ولایت نباشد و بدانید که خط قرمز ما فتنه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حسین آذین" نماینده رفسنجان و انار در جلسه علنی امروز یکشنبه 2 شهریور ماه در نطق میان‌دستور با تبریک هفته دولت گفت: قوه قضاییه امروز در خصوص پرونده آقازاده‌ها و افراد صاحب منصب در دولت‌های پیشین و دانه درشت‌های اقتصادی در یک محک تاریخی بزرگ قرار گرفته و اقدامات قانونی آن نباید تحت تاثیر سفارشات و تحرکات داخلی و بیرونی قرارگیرد تا عدالت اجرایی شود و اجرای عدالت اعتماد مردم را از نظام تقویت می‌کند.
 
وی خطاب به رئیس‌جمهور افزود: موضع گیری شما پس از استیضاح وزیرعلوم متین بود، امیدواریم در عمل نیز دغدغه‌های نمایندگان که خیر و مصلحت نظام و دولت در آن است را با انتخابی شایسته مرتفع سازید و مسیر دولت راهی جز حق، عدالت و پیروی از ولایت نباشد و بدانید که خط قرمز ما فتنه است.
 
عضو کمیسیون اصل 90 در رابطه با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تاکید کرد: باید نسبت به بازگشایی سفارت انگلیس این جاسوس خانه بزرگ با سو سابقه و خیانت‌های آن‌ها به ملت بود، آیا نباید بازگشایی آن طبق اصل 125 قانون اساسی در مجلس تصویب شود، این در حالی است که سیاست‌های خصمانه دولت انگلیس نسبت به گذشته تغییر نکرده است.
 
وی ادامه داد: نمونه بارز آن در مذاکرات هسته‌ای است که هنوز سیاست‌های خصمانه آن‌ها ادامه دارد، ملت ما هنوز فراموش نکرده‌اند که کارنامه سیاه و حضور بیش از دو قرن این کشور در ایران که مملو از جاسوسی، توطئه چینی، تحویل عهدنامه‌ها و قراردادهای ننگینی چون لاتاری، نفت شمال، رویتر و.... اشغال ایران در خلال جنگ‌های اول و دوم جهانی، ایفای نقش موثر در کودتای 28مرداد، تجویز رژیم بعث عراق برای جنگ 8 ساله، عوام فریبی در فتنه 88 و اعمال تحریم‌های اقتصادی بخشی از خیانت‌ها و خباثت‌های دولت خبیث انگلیس به ملت ایران است.
 
آذین ادامه داد: داعش نیز محصول ناپاک انگلیس است که با دلارهای آمریکا، عربستان و اسرائیل و با استفاده از اختلافات مذهبی به مسلمان کشی افتاده‌اند، امروز آمریکا جنگ زرگری به راه انداخته تا دوباره در عراق حضور پیدا کند و منطقه را به آشفتگی و آشوب بکشاند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس تصریح کرد: اسرائیل غاصب از سر استیصال مذاکره با مقاومت را پذیرفته و به انتقام شکست اخیر به ترور رهبران مقاومت فلسطین روی آورده است، اما باید بدانند که نسل جدید مقاومت فلسطین تنها نظاره‌گر خیانت‌ها نیستند و انتقام شهدای غزه را خواهند گرفت و به فضل الهی این مقاومت است که پیروز خواهد شد.
 
آذین با اشاره به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی شاه کلید و تنها راه علاج مسائل اقتصادی کشور است، اصلاح سبک زندگی در رفتار مردم و مسئولان یکی از الزامات اساسی اقتصاد مقاومتی است.
 
وی افزود: باید سبک زندگی ما منجر به بهبود در کیفیت و کمیت، بهبود ساعت مفید کاری، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف، ترویج استفاده از کالاهای داخلی نسبت به خارجی، رعایت قانون مقررات را ترویج داد و روند مصرف گرایی و اسراف اصلاح نمی‌شود مگر اینکه مسئولان در تمامی رده‌ها پیش قدم باشند.
 
عضو کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: اقتصاد ما بانک محور است و بسیاری از منابع مالی به بیراهه می‌روند و دست نااهل می‌افتند و نتیجه‌اش می‌شود افزایش معوقات 8هزار میلیارد تومانی،بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی پولشان را به جای تولید محوری به سمت واسطه گری و خرید مسکن و زمین سوق می‌دهند که این امر نیاز به نظارت و سیاست‌گذاری تولید محور دارد.
 
وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: وضعیت نابسامان اتباع بیگانه در شهرستان رفسنجان کم کم به سمت یک بحران امنیتی اجتماعی و بهداشتی می‌رود و با توجه به این که حضور این اتباع در بیشتر شهرها ممنوع شده، افغانی‌های غیرقانونی به شهرستان رفسنجان آمده‌اند و اغلب فرصت‌های شغلی را گرفته و مشکلات اجتماعی فراوانی را به وجود آوردند و از آن مهمتر این که سرگرم جمع آوری کمک به گروه داعش هستند و این زنگ خطری برای مسئولان است.
 
نماینده مردم رفسنجان و انار در ادامه نطق خود به سایر مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره و از مسئولان خواستار پیگیری شد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.