سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون وزیر بهداشت؛

مرکز مطالعات جمعیتی کوهورت در ساری افتتاح شد

مرکز مطالعات جمعیتی کوهورت در مازندران با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و رئیس واعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرکز بهداشتی درمانی شماره ۵ ساری افتتاح شد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ معاون تحقیقات وفناوری وزیر بهداشت در این مراسم انجام مطالعات علمی را مهم‌ترین عامل پیشرفت علم پزشکی دانست و گفت: برای کسب پیشرفتهای ملی اجرای کوهورت ملی ضرروی است. 

رضا ملک‌زاده، با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل مرگ و می‌ر‌ها در اثر بیماریهای غیرواگیر از جمله بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون و... صورت می‌گیرد، افزود: با شناخت زیرفاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری نمود. 

وی، آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین طرح مطالعاتی کوهورت در گلستان به اجرا درآمد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، ابراز امیدواری کرد طرح مطالعات کوهورت نوجوانان و جوانان نیز در کشور اجرایی شود. 

ملک‌زاده، خواستار حضور جوانان در کنار اعضای هیئت علمی شد و گفت: در سال گذشته میلادی، ۲۴۲ مقاله علمی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجلات دنیا به چاپ رسید که برخی از آن‌ها مورد استناد قرار گرفت. 

وی، با اشاره به امکانات و تجهیزات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: وجود اعضای علمی و پزشکان متخصص وفوق تخصص وفضای دانشگاهی پتانسیل خوبی برای این دانشگاه در زمینه پژوهش فراهم آورده است. 

ملک‌زاده، پژوهش را منجر به ارتقا کیفیت دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات باید افزایش یابد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: ارتقا سلامت جامعه اولویت وزارت بهداشت و دولت است و این طرح توانسته رضایت مردم را جلب نماید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.