سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنانی که مرد خانه‌اند!

زنان سرپرست خانوار به هیچ وجه نباید از خود توقع ایفای نقش عاطفی پدر را داشته باشند.

افسر افشار جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با معضلات زنان سرپرست خانوار گفت: زنانی که به هر دلیلی از وجود همسر در زندگی خود بی‌بهره‌اند نباید نگاه جامعه به گونه‌ای باشد که حتی پسر نوجوانش هم اجازه دخالت در امور شخصی مادر را به خود بدهد. 

وی تصریح کرد: برای تغییر در نگاه جامعه اولین قدم، تغییر در قوانین و نهادهای حمایتی است. برای مثال قانونی که اولویت استخدام را به زنان سرپرست خانوار بدهد وجود ندارد. وجود چنین مسائلی علاوه بر افزایش انواع فشارهای روانی و مالی این نگاه غالب را در جامعه ایجاد می‌کند که به آسانی می‌توان حق این زنان را پایمال کرد. 

افشار افزود: زنان سرپرست خانوار علاوه بر امور داخلی عموما مسئول بخش اقتصادی خانه نیز هستند؛ در نتیجه مضاف بر دیگران باید مراقب جسم و بهداشت روانی خود باشند و به هیچ وجه نباید از آنان توقع داشت که نقش پدر را از لحاظ عاطفی درخانه ایفا کنند. بلکه در صورت لزوم این وظیفه سایر افراد فامیل نظیر پدربزرگ است که تا حد امکان این خلا‌ء را پرکنند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: خانواده باید بپذیرد که فقدان پدر به هر دلیلی وجود دارد و این مسأله نباید باعث بشود که مادر تمام بار خانه را به تنهایی بردوش بکشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، سرپرست ، خانوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.