سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

حذف داعش توسط دولت عراق؛ لزوم قطع عقبه لجستیکی و پشتیبانی گروه‌های تروریستی

یک کار‌شناس سیاست خارجی با توجه به سخنان اخیر وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر تشکیل یک نشست بین‌المللی و سفر وزیر امور خارجه کشورمان‌ به ایتالیا برای حل بحران عراق گفت: نفس یک تحرک بین‌المللی برای حل بحران عراق نکته مثبتی خواهد بود، به شرط اینکه اراده‌ای توسط کشورهای شرکت کننده برای حل بحران وجود داشته باشد.

"سلیم‌ غفوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  با بیان اینکه به صرف برگزاری یک نشست‌ بحران‌های منطقه حل نخواهد شد، گفت: در ارتباط با بحران سوریه علی‌رغم اینکه برای حل بحران این کشور دوبار کنفرانس ژنو تشکیل شد کشورهای غربی حرکت مثبتی مبنی بر حل این بحران‌‌ در آن نشست‌ها و بعد از آن‌ انجام ندادند. 

وی با توجه به سخنان اخیر وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر تشکیل یک نشست بین‌المللی و سفر وزیر امور خارجه کشورمان‌ به ایتالیا برای حل بحران عراق گفت: نفس یک تحرک بین‌المللی برای حل بحران عراق نکته مثبتی خواهد بود، به شرط اینکه اراده‌ای توسط کشورهای شرکت کننده برای حل بحران وجود داشته باشد.
 
این کار‌شناس سیاست خارجی گفت: هم اکنون که دولت جدید عراق شکل گرفته و نخست وزیر این کشور توسط پارلمان عراق انتخاب شده است، تمام کشور‌ها باید حمایت خودشان را از دولت جدید اعلام کنند و نیازهای این کشور برای مبارزه با تروریست را در اختیارش قرار دهند.  
 
وی تصریح کرد: اگر عقبه لجستیکی و پشتیبانی گروه‌های تروریستی قطع شود، قطعا دولت عراق به تنهایی قادر خواهد بود بر این گروه‌ها فائق آید.  
 
غفوری با اشاره به فعالیت توامان گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و تاکید بر این نکته که این گروه تروریستی بخشی از لجستیک خود را به لحاظ مالی و تسلیحاتی از کشورهای غربی دریافت می‌کند، گفت: اتخاذ یک سیاست دوگانه مبنی بر اینکه در سوریه گروه تروریستی داعش و مشابه آن مورد حمایت قرار بگیرد و بعد بخواهند در عراق آن‌ها را محدود کنند، امکان‌پذیر نیست.  
 
وی تصریح کرد: تروریست و پدیده‌های تروریستی وابسته به کل خاورمیانه‌ شده است و اگر تروریست و گروه‌های تروریستی در سوریه مورد حمایت قرار بگیرند قطعا شرایطی را به وجود می‌آورند که کل منطقه را بهم بریزند.  
 
این کار‌شناس سیاست‌خارجی در پایان با اشاره‌ به رشد گروه‌های تروریستی طی سال‌های اخیر در سوریه خاطرنشان کرد: رشد گروه‌های تروریستی بعضا اوضاع را در لبنان و به مراتب در عراق دستخوش ناآرامی کرده است و تبعاتش نیز سایر کشورهای منطقه را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، بین المللی ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.