سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

سند آمایش حمل و نقل استان اصفهان تدوین شد

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان از تهیه و تدوین سند آمایش بخش حمل و نقل برای اولین بار در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،محمود محمودزاده افزود: اصفهان با قرارگیری در مرکز کشور و همجواری با 9 استان دارای 107 هزار کیلومتر وسعت شامل 24 شهرستان و 107 شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت و رشد ترافیک و افزایش سفرهای برون شهری و کمبود شبکه راهی اگر برنامه ریزی برای توسعه شبکه های حمل و نقل ریلی و جاده ای صورت نگیرد در آینده با مشکلات ترافیکی در جاده ها روبرو خواهیم بود به همین دلیل برای نخستین بار در کشور سند آمایش بخش حمل و نقل در استان اصفهان تهیه و تدوین شد.
وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت اصفهان در حاشیه زایند ه رود مستقر هستند، اضافه کرد: نقش اکولوژیکی زاینده رود مهم و حیاتی است.
محمودزاده راه و شهرسازی را محوری ترین دستگاه اجرایی در استان خواند و اظهار کرد: به لحاظ گستردگی بخشهای این اداره کل رویکردهای نوین برای عملیاتی کردن پروژه ها در دست اقدام است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به اقدامات مهم بخش راه اشاره کرد و ادامه داد: ظرف دو سال گذشته بیش از 380 کیلومتر راه در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسیده است که 295 کیلومتر آن در تیر سال جاری با حضور مقام عالی وزارت مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در بخش مسکن گفت: استان اصفهان بعد از تهران با 216 هزار واحد، بالاترین آمار ساخت مسکن مهر کشور را به خود اختصاص داده که در این راستا تاکنون در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 85 درصد آن تحویل متقاضیان شده است و مابقی نیز در آینده ای نزدیک آماده تحویل است.
محمودزاده با بیان اینکه تمامی طرح های مسکن مهر استان در محدوده شهر قرار دارد، گفت: یکی از مزایای طرح مسکن مهر استان، الحاق نشدن محدوده ای و خارج از محدوده نبودن این طرح بزرگ است.
وی به عملکرد حوزه شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: تاکنون 98 شهر استان اصفهان دارای طرح جامع مصوب شده است .

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.