سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

ایران کشوری پیشرو در مهار بیابان است

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران کشوری پیشرو در عقب راندن بیابان است و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه انجام داده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گری لوئیس در حاشیه بازدید از پروژه بین‌المللی احیای منابع طبیعی جامعه ‌محور واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه گفت : آنچه امروز می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم اصل مهمی است، جهان و کل سیاره ماه به مقطعی از زمان وارد می‌شود که منطقه‌ای که در آن هستیم گرم‌تر و خشک‌تر خواهد شد.

وی افزود : باید از آب و زمین محافظت کنیم، ایران کشوری است پیشرو در عقب راندن بیابان و اقدامات بسیار ارزشمندی را در این راستا انجام داده است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه امروز از بیابان‌زایی به عنوان زلزله خاموش قرن یاد می‌شود، گفت: به همان آرامی که آب دریاچه ارومیه را از دست می‌دهیم، در حال از دست دادن مراتع و جنگل‌ها هستیم، معکوس کردن این روند دیر نشده است.

وی با اشاره به پروژه بین‌المللی احیای منابع طبیعی جامعه‌محور واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه گفت :‌ این پروژه با کشت نهال و آبیاری آن به اجرا در آمده است، نمونه آن 10 سال پیش در خراسان جنوبی آغاز شد و به جرات می‌گوییم این طرح راهی برای جلوگیری از گسترش بیابان است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران افزود :‌ هم اکنون غرب تهران و کرمان در معرض بیابان‌زایی قرار دارد که با همکاری و تعاملی که بین سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی سازمان مللودولت اتفاق افتاده است تلاش داریم تا با بیابان‌زایی مبارزه کنیم.

گری‌لوئیس افزود: در بخش دیگری از استان مرکزی و در محلات این پروژه در حال اجراست و هدف ما این است که این پروژه را در بوشهر و البرز وسمنان نیز اجرا کنیم.

وی گفت :‌‌ برنامه ما کاشت نهال در 2.5 میلیون هکتار زمین است، همان‌طور که سازمان ملل به تزریق پول ادامه می‌دهد، دولت ایران هم بکوشد تا اعتبارات لازم را تامین کند تا پروژه ادامه داشته باشد./ب

برچسب ها: بیابان ، مهار ، پیشرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.