سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تولید بیش از 6 هزار تن گوشت سفید در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 646 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،یوسف وکیلی اظهار داشت: سالانه 6 هزار و 500 تن گوشت سفید در میاندوآب تولید و روانه بازار می‌شود.

وی به میزان تولید گوشت سفید از ابتدای سال 93 تاکنون اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 646 تن گوشت سفید تولید شده است.

وکیلی به تعداد مرغداری‌های گوشتی فعال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان میاندوآب دارای 43 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 795 هزار قطعه است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: به طور کل حدود 320 نفر در مرغداری‌های گوشتی، تخم‌گذار و کارخانه جوجه‌کشی این شهرستان مشغول به کار هستند.

وکیلی، عدم نقدینگی مرغداران، عدم ثبات قیمت نهاده‌‌های مرغداری، وجود بیماری‌های عمومی (به علت آلوده بودن هوا در منطقه)، بالا بودن هزینه‌های تولید و اصلاح ساختار و نیاز به بهینه‌سازی مرغداری‌های قدیمی را از جمله مشکلات مهم مرغداری‌های این شهرستان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، کمبود سوخت کافی در مرغداری‌های این شهرستان در فصل سرما را از مهم‌ترین مشکل مرغداری‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل جهاد کشاورزی میاندوآب تسهیلاتی را از محل هدفمندی یارانه‌ها در قالب بهینه‌سازی مصرف سوخت به مرغداران پرداخت کرده است.

وی افزود: تسهیلات اعطایی به مرغداران برای اصلاح ساختار مرغداری‌ها جزئی بوده لذا نیاز به تسهیلات بیشتر الزامی بوده است.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.