سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

کارگاه علمی ـ آموزشی اقتصاد مقاومتی در زاهدان

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور در بخش‌های مختلف داریم که نقدینگی مردم باید به سمت تولید هدایت شود.

به گزار خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌رضا مصباحی مقدم در حاشیه کارگاه علمی ـ آموزشی اقتصاد مقاومتی گفت: نقدینگی مردم باید جمع‌آوری و به سمت تولید هدایت شود، زیرا اگر نقدینگی سرگردان باشد و تدبیری برای آن اعمال نشود، هر روز به سمت یکی از کالاها و خدمات برود چالش ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: نقدینگی مانند سیلابی است که اگر در مقابل آن سد زده شود آباد و اگر سد زده نشود خرابی به دنبال دارد.

وي افزود: اقتصادی مقاومتی را باید متناسب با شرایط هر یک از استان‌ها دنبال کنیم، راه‌آهن چابهار پروژه‌ای ملی است که اگر اجرایی شود تأثیر به‌سزایی در شرایط کسب و کار در منطقه دارد و ارتباط تنگاتنگی بین استان‌های منطقه و ظرفیت بالایی برای انتقال کالا از دریای عمان و کشورهای دیگر را پدید می‌آورد.

وی بیان کرد: تحقق ماده 180 قانون برنامه پنجم را در بودجه امسال دنبال می‌کنیم و سهم خوبی در این قانون به سیستان و بلوچستان داده شده است، همچنین نیز این امکان برای پروژه‌های کوچکی که ظرف یک سال به نتیجه برسد با اعتبار یک میلیارد تومان فراهم شده است.

مصباحی‌مقدم گفت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده که باید این سیاست‌ها تبدیل به راهکارهای اجرایی شود.

وی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به برنامه‌های پنج ‌ساله شود./ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.