سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ:

امور اجرایی فعالیت های فرهنگی و هنری را باید به اصحاب فرهنگ و هنر سپرد

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی طی سفر دو روزه به استان فرهنگی کردستان با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار نمود.

 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صبح  چهارشنبه 29 مرداد93 در دیدار و نشست صمیمی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: اعتبارات ادارات کل استانهای کشور از وقتی که به صورت استانی شده است دچار کمبود و مشکلات شده است، پایه و بیس اعتباری استانهای کشور پایین است، اعتبارات  ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استانها تنها 2درصد کل بودجه استان را شامل می شود.
 
کاراندیش افزود: در سفر به تعدادی از استانهای کشور از جمله خراسان رضوی ، سیستان وبلوچستان به این نتیجه رسیدیم که استانها هم از نظر اعتبارات هزینه و هم فرهنگی وضعیت خوبی ندارند  لذا با این اعتبارات نمی توان هنرمندان را حمایت و فعالیت فرهنگی هنری مناسب انجام داد.با این وسعت فعالیت های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  نمی توان به همه بخش  به ویژه شهرستانها به خوبی رسیدگی و تخصیص اعتبار داد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  در بخشی دیگر از سخنان خود در محل سینما بهمن سنندج اظهار داشت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به تبع آن استانها  در گذشته به جای فعالیت های فرهنگی به سوی خدمات فرهنگی سوق پیدا کرده بودند،در دوره های پیشین وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به جای حمایت و سیاستگذاری پرداختن به برگزار نمایشگاهها و جشنواره ها و بطور کلی انجام خدمات فرهگی بود.
 
وی افزود: امور اجرایی فعالیت های فرهنگی وهنری را به اصحاب فرهنگ و هنر باید سپرد، وظیفه فرهنگ وارشاد اسلامی  تولید فکر و اندیشه است در واقع بایستی به جاگاه اصلی خود برگردیم. متاسفانه در مبحث هزینه ای نیز دچار مشکل شده ایم ، از نظر اداری نیز بایستی اصلاحاتی متناسب با همه حوزه صورت گیرد.از کارکنان هنرمند مشغول به کار در ادارات باید حمایت نمود .
 
در ادامه نشست صمیمی کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی با معاون توسعه مدیریت و منابع از حشمت زندی کارشناس حقوقی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به سبب فعالیت های شایسته از سوی معاون وزیر با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل بعمل آمد،سپس جلسه پرسش و پاسخ کارکنان با معاون وزیر و همچنین اجرای موسیقی سنتی کاری از گروه موسیقی «ژوانا» پایان بخش این نشست صمیمی بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگی ، ارشاد ، اسلامی ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.