سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

کاهش 50 درصدی علوفه در مراتع استان سمنان

98درصد از سطح استان سمنان را منابع طبیعی تشکیل می دهد که طی خشک سالی های اخیر بیش از 50 درصد از مراتع استان آسیب دیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش 50 درصدی علوفه در سطح مراتع استان سمنان خبر داد و گفت: ادامه روند خشکسالی وضعیت بحرانی در مناطق ییلاقی سمنان ایجاد می کند.
سید حسن میر عماد به خشک سالی و خسارات ناشی از آن در سطح استان اشاره و افزود: 98درصد از سطح استان سمنان را منابع طبیعی تشکیل می دهد که طی خشک سالی های اخیر بیش از 50 درصد از مراتع استان آسیب دیده است.
وی اظهار کرد: با ادامه این روند، وضعیت بحرانی ، در بخش هایزراعی، دامداری و... مناطق ییلاقی تداوم خواهد داشت.
مدیر کل اداره منابع طبیعی استان،افزود: در استان سمنان352 هزار هکتار جنگل با پوشش گیاهی متنوع وجود دارد که آتش سوزی، منجر به آسیب رسانیقابل توجهی به بافت های آن شده است و لذا احتمال وقوع مجدد آن زیاد است.
میرعماد در خصوص اقدامات انجام گرفته برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگلهای این استان،گفت: در این زمینه آموزش نهاد هایی چون ارتش، هلال احمر، بسیج و سایر نهاد های مردمی طی سال صورت گرفته و با توجه به امکاناتی که در اختیار دهیاری ها قرار داده شده است خسارات ناشی از آتش سوزی در مقایسه با گذشتهکاهش چشم گیری داشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.