سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

جرائم صید و شکار بازنگری شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار بازنگری جرائم صید و شکار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛مهرداد فتحی‎بیرانوند گفت: با توجه به هجوم قاچاق‎چیان حیات‌وحش به پرندگان وحشی استان که متاسفانه به علت ناآگاهی به مسائل محیط‌زیست مورد طمع عده‎ای سودجو نسل خیلی از پرندگان به خطر افتاده و هر ساله شاهد کاهش تعداد این گونه زیبای طبیعت در کشور و استانمان هستیم و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند بعدها باید در حسرت از دست دادن گونه‎های جانوری همانند شیر ایرانی و ببر حیرکانی باشیم.
 
وی یادآور شد: مسئله محیط‌زیست طبق گفته مقام معظم رهبری یک مسئله تجملاتی و درجه دوم نیست، همانطور که رئیس‌جمهور بارها بر اهمیت محیط‌زیست تاکید کرده، ما هم باید این امانت الهی را پاس بداریم، هم برای شکرگذاری از خدای منان و هم برای سلامتی و نشاط خودمان و هر یک از اعضای جامعه باید یک محیط‎‎بان برای طبیعت باشیم تا بتوانیم محیط‌زیست‎ را حفاظت کنیم.
 
فتحی‎بیرانوند تصریح‌کرد: پس باید خطرات ناشی از صید و شکار بی‎رویه را جدی بگیریم و در حفظ و حراست از گونه‎های جانوری کشور همت کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد:در هفته گذشته طی عملیات یگان اجرایی شهرستان نورآباد اکیپی پنج نفره از قاچاقچیان پرنده به همراه 40 قطعه سهره زنده به انضمام شش تور دامی صید پرنده و دیگر ادوات صید و شکار از جمله یک قبضه اسلحه جنگی برنو از متخلفان کشف و ضبط شد.
 
وی یادآور شد:طبق جرائم محیط‌زیست برای هر قطعه چهار میلیون ریال از متخلفان بابت صید سهره اخذ می‎شود، پرونده آنها جهت هرگونه برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شد.
 
فتحی‎بیرانوند تأکید کرد: با تمهیدات سازمان حفاظت محیط زیست که در جریان است جرائم صید و شکار هرچه زودتر مورد بازنگری قرار گیرند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.