سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افزایش 20 درصدی تولید عسل درشهرستان ماهنشان

با توجه به بارندگی خوب اوایل فروردین ماه امسال و افزایش انواع گل ها و گیاهان مرتعی پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت :عسل یک محصول غذایی مفید و پر ارزش است که از قرنها پیش به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاهای شناخته شده محسوب می شود .

پیمان افزود : تولید این محصول درشهرستان ماهنشان در سال 1392 به میزان 118.5 تن رسید که انتظار می رود با عنایت به بارندگی خوب اوایل فروردین ماه سال جاری و افزایش انواع گل ها و گیاهان مرتعی تولید امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد .

وی ادامه داد :سهم بخش دندی ازاین مقدار تولید در سال 1392 به میزان 68تن برآورد شده بود

این مسئول تصریح کرد : 27 درصد عسل تولیدی در شهرستان ماهنشان و بخش های تابعه مصرف و بقیه آن در بازار استانهاي همجوار چون استان زنجان ، قم وتهران به فروش می رود .

وی اضافه کرد : بیش از 335 نفر ازساکنان این شهرستان به امر پرورش زنبور عسل مبادرت دارند وسهم بخش دندی از این تعداد 137 نفر می باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد :برابر سرشماری سال 92 تعداد کل کندوهای این شهرستان بالغ بر 16246کلنی مي باشد که سهم بخش دندی 7641کلنی کندو می باشد .

گفتنی است ؛این شهرستان به لحاظ داشتن مراتع درجه یک و تنوع آب وهوایی، سالیانه میزبان 3000كندوي مهاجراز استانهای آذربایجان غربی ، کردستان و شهرستانهای زنجان ، ایجرود و ابهر می باشد . از گیاهان دارویی مرتعی معروف این شهرستان و بخش دندی که زنبورهاي عسل ازشهد وگرده آن برای تولید عسل استفاده می کند می توان به : آویشن ، کاکوتی ،کلزا، گون ، گل ختمی ، کنگر وحشی ، شبدر، گل ماهور، خانواده نعنا و پونه اشاره کرد %

برچسب ها: افزایش ، تولید ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.