سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی روسيه در مورد نقض آتش‌بس در نوار غزه

روسيه در مورد نقض آتش‌بس در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد مسکو در مورد دور جدید خشونت‌ها در نوار غزه در حین آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینیان بسیار نگران است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی و ارتش اسرائیل در تاریخ نوزهم ماه اوت حملات متقابل در نوار غزه را از سر گرفتند.

این وزارتخانه افزود: حدود 50 موشک از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است که از این تعداد، 15 فروند توسط سامانه دفاع موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین رهگیری شده است.  در همین حال، اسرائیل نیز د‌ه‌ها منطقه را در نوار غزه هدف قرار داد که بر اثر این حملات سه فلسطینی کشته و 40 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو در مورد دور جدید خشونت ها در اطراف نوار غزه که باعث نقض توافق آتش بس میان دو طرف شده، به شدت نگران است.

در گفتگوهای غیر مستقیم میان هیئت‌های فلسطینی با مقامات رژیم صهیونیستی که با میانجی‌گری مصر در شهر قاهره پایتخت این کشور برگزار شد، دو طرف در مورد آتش بس مذاکره کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان افزود از طرفین درگیر می‌خواهد گفتگوها در مورد از سرگیری مذاکرات جهت پایان دادن به درگیری‌ها را آغاز کنند و با توجه به طرح ابتکاری مصر در زمینه برقراری صلح بلافاصله به پای میز مذاکرات باز گردند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، روسیه ، نقض ، آتش بس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.