سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي مشهد هشدار داد؛

عوارض کشنده ناشي از مصرف فرآورده هاي تقلبي کاهنده وزن

واحد اطلاع رساني دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد نسبت به عوارض کشنده ناشي از مصرف فرآورده هاي تقلبي کاهنده وزن هشدار داد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ فرآورده تقلبي کاهنده وزن با عنوان Super slim و Green Lean Body Capsule در ايران داراي مجوز توزيع و مصرف نيست و مصرف اين فرآورده ها مي تواند عوارض شديد و خطرناکي از جمله سکته قلبي، سرطان، افسردگي و افکار خودکشي ايجاد کند.
بنا بر اعلام اين واحد درد قفسه سينه، خشکي شديد مخاط گلو و دهان، سرفه هاي خشک و تعريق زياد نيز از ديگر عوارض مصرف اين فرآورده ها به شمار مي رود.
بنا بر اين گزارش فرآورده سوپر اسليم در فهرست فرآورده هايي قرار دارد که سازمان غذا و دارو آمريکا(FDA) نسبت به عوارض و خطرات ناشي از مصرف آنها هشدار داده است بر اساس بررسي هاي( FDA) ترکيبات فعال دارويي در اين فرآورده کاهنده وزن شامل سيبوترامين، ريمونابات، فني توئين (يک داروي ضد تشنج) فنل فتائين (محلول مورد استفاده در آزمايشهاي شيميايي و ماده مشکوک به ايجاد سرطان) و بومتانيد بوده است مقادير برخي از داروهاي موجود در اين فرآورده بسيار بيش از ميزان مجاز بوده و سلامت مصرف کننده را تحت تاثير قرار مي دهد.
اين گزارش حاکيست عوارض ناشي از فرآورده هاي تقلبي ذکر شده مي تواند بسيار جدي و خطرناك باشد، به عنوان مثال سيبوترامين موجود در اين فرآورده مي تواند موجب افزايش فشار خون، تشنج، تاکيکاردي، تپش قلب و سکتهقلبي شود؛ و يا ريمونابات ممکن است منجر به ابتلا به افسردگي و ايجاد افکار خودکشي شود.
بر پايه اين گزارش ادعاي وجود ترکيبات گياهي يا طبيعي در يک فرآورده، دليل بر بي خطر بودن آن نيست و بايستي مستندات و اطلاعات کافي در خصوص اجزاي موجود در فرآورده و عوارض احتمالي آنهامورد بررسي قرار گيرد. شواهد موجود حاکي از توزيع و عرضه غير مجاز سوپر اسليم در بازار است. اين فرآورده به عنوان مکمل رژيمي معرفي شده ادعا مي شود که شامل ترکيبات گياهي مي باشد در حالي که شامل ترکيبات مضري است که روي برچسب فرآورده ذکر نشده است لذا فروش اين فرآورده و ساير فرآورده هاي که در ذيل نامشان عنوان شده است غير قانوني بوده و خطرات فراواني را براي مصرف کننده به همراه خواهد داشت./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.