سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد: کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه خانگیران تحولی عظیم در عرصه کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه تولید گوگرد یکی از دستاوردهای این مجتمع گازی است گفت: این پالایشگاه دارای ظرفیت تولید روزانه 2100 تن گوگرد می باشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ناصر اسلامی در حاشیه بازدید کارشناسان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از واحدهای تولید گوگرد و کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه خانگیران با اعلام این خبر افزود: این مجتمع گازی بزرگترین واحد تولید گوگرد کشور به شمار می رود و سالانه حدود 600 هزار تن گوگرد با خلوص 98/99 درصد در این شرکت تولید می شود که حدود 25 درصد از آن در داخل کشور به مصرف رسیده و حدود 75 درصد از آن توسط خطوط ریلی به بندرعباس منتقل و از آنجا به کشورهای چین و هند صادر می شود.

وی تصریح کرد: این واحد پالایشی در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی فرآورش گاز طبیعی در راستای حفظ محیط زیست و ارزش افزوده تاسیسات، ظرفیت تولید گوگرد دانه بندی(پاستیل) و یا کود گوگردی بنتونیتی به میزان 650 تن در روز را دارد.

اسلامی در رابطه با ضرورت مصرف کود گوگرد بنتونیتی در خاک های ایران گفت: بیشتر خاک های کشاورزی ایران قلیایی ( دارای PH بالا )و آهکی بوده که این مساله باعث کاهش راندمان جذب عناصر موجود در خاک توسط گیاه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد افزود: با بکار بردن گوگرد بنتونیتی در خاک، بنتونیت موجود در آن رطوبت خاک را جذب نموده و دانه های آن در خاک متلاشی شده و می تواند به عنوان تامین کننده نیاز گیاه به گوگرد و هم به عنوان اصلاح کننده خاک های قلیایی مصرف شود.

وی گفت: با بکاربردن این کود، اسیدیته خاک های قلیایی اصلاح، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی افزایش می یابد و خاک های شور و سدیمی که غیرقابل کشت می باشند نیز اصلاح و شرایط برای رشد گیاهان فراهم می گردد.

ناصر اسلامی افزود: این شرکت آماده همکاری با سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سایر بخش های دولتی و خصوصی برای ارائه محصول گوگرد تولیدی خود به کشاورزان استان خراسان رضوی و سایر استان ها می باشد.

//انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوب ومفید