سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه تحويل 2 فروند شناور مسافري و ايجاد تعميرگاه جديد شناورها

مدير کارخانه شناورسازي مدکندالوي قشم از تحويل دو فروند شناور مسافري در اواسط مهر ماه خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، رضا الماسي گفت : شرکت مد کندالوي قشم 10 فروند شناور مسافربري ساخته شده را تحويل داده است و با تحويل دو فروند باقيمانده در مهر ماه همه 12 فروند شناور مسافربري ساخته شده از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي تحويل مي شود.

وي در ادامه با اشاره به ساخت دو فروند شناور مسافربري 135 نفره آلومينيومي افزود: مشخصات فني اين دو شناور به تاييد کارشناسان سازمان بنادر و دريانوردي رسيده است و در مرحله بررسي قيمت قرار دارد تا هرچه سريع تر ساخت آنها آغاز شود.

مدير کارخانه شناور سازي مدکندالوي قشم گفت: اين شناورها که از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي ساخته مي شود پس از ساخت به ناوگان مسافري بندرعباس – قشم مي پيوندد.

الماسي گفت: حدود 45 درصد از مجموع قراردادها و پروژه هاي جاري شناورسازي مدکندالوي قشم مربوط به کميته وجوه اداره شده است.
 
***راه اندازي يارد تعميرات  
 
الماسي با اشاره به ورود يک دستگاه جرثقيل تراول ليفت 400 تني از ايتاليا گفت: اين جرثقيل که اواسط مهر فعال خواهد شد قابليت تعمير شناورهاي تا عرض 11 متر و با وزن 400 تن را خواهد داشت.

وي در ادامه گفت: ايجاد اين يارد تعميراتي ( تعميرگاه شناور و کشتي ) حدود 6 ماه طول مي کشد و در فرودين به بهره برداري مي رسد.

مديرکارخانه مدکندالوي قشم تصريح کرد: با راه اندازي اين يارد تعميراتي از خروج حجم وسيعي ارز از کشور جلوگيري مي شود و با توجه به نوع خاص اين تراول ليفت ، زمان کم آبگيري و به آب اندازي و منحصر بفرد بودن مي تواند براي کشور ارز آوري هم داشته باشد.

الماسي گفت: در حال حاضر بسياري از شناورهاي مسافري با تناژ بالا در منطقه، تعميرات خود را در کشورهاي حاشيه خليج فارس و با هزينه هاي گزاف و کيفيت پايين انجام مي دهد که با راه اندازي اين يارد تعميراتي بسياري از شناورهاي فعال در خليج فارس مي تواند در اين يارد تعمير شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شناور ، دریا ، تعمیر ، فروند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.