سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مرحله اول تسخیر مسجد الاقصی از سوی رژيم صهيونيستی

رژیم صهیونیستی طرح تصاحب مسجد الاقصی را در شهر اشغالی قدس به اجرا درآورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ،رژیم صهیونیستی با استفاده از سکوت اعراب و مسلمانان نخستین مرحله از طرح  تصاحب  مسجد الاقصی را  در شهر اشغالی قدس به اجرا درآورده است .

رژیم صهیونیستی با  طرح  تقسیم بندی  زمانی  مقرر کرده است مسلمانان از بامداد تا ساعت 10  حق ورود به این مسجد را  ندارند و صهیونیستها در این مدت در صحنهای مسجد الاقصی جولان می دهند. 

نیروهای صهیونیستی اجرای طرح تقسیم زمانی ورود به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس را آغاز کرده‌اند و به مسلمانان اجازه داده نمی شود در برخی روزها وارد این مسجد شوند  در حالیکه صهیونیستها اجازه دارند در برخی روزها وارد این مسجد شوند.

این اقدام اشغالگران شبیه حرکت آن‌ها در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری است.

"خالد الفقیه" خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت: طرح صهیونیست‌ها در تقسیم زمانی مسجد الاقصی عملیاتی شده است.

وی ادامه داد :جنبشهای یهودی و دولت اسرائیل از سالها پیش برای تقسیم زمانی مسجد الاقصی کار تبلیغاتی و مقدمه سازی کرده بودند و اکنون این طرح به اجرا گذاشته شده است و اعراب و مسلمانان نیز به این طرح صهیونیستها از خود واکنش جدی نشان نداده اند.

چند روزی است که مقامات صهیونیست  از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی جلوگیری می کنند و درهای آن را به روی مسلمانان از ساعت شش بامداد تا ده صبح می بندند تا فقط یهودیان وارد آن شوند .

جمال عمرو متخصص در امور قدس گفت :«  اشغالگران پس از آنکه در مرزهای غزه خوار و حقیر شدند اکنون به مسجد الاقصی متمرکز شده اند و می خواهمد یک پیروزی سریع به دست آورند البته این طرح پیش از حمله به غزه تهیه شده است اما اشغالگران با توجه به سرگرمی رسانه ها و مردم به جنگ غزه به سرعت در مسجد الاقصی وارد عمل شده اند تا به یهودیان بگویند   یک پیروزی به دست آورده اند به همین سبب می بینیم که تقسیم زمانی عملا تحقق یافته است."

ناظرانی که از نزدیک اوضاع را بررسی می کنند تأکید می کنند مسلمانان عملا کنترل بر بخشهایی از مسجد الاقصی و صحنهای را از دست داده اند.

"ناجح بکیرات" رئیس آکادمی علوم و میراث الاقصی گفت:" اشغالگران اسرائیلی بخشی از تقسیم مسجد الاقصی را تحمیل کرده اند . تقریبا ده درصد از مسجد الاقصی به دست آنها افتاده است. اوایل سال این رقم حدود پنج درصد بود امروز ده درصد تقسیم زمانی برای آنان است به عبارت دیگر کنترل زمانی ده درصد مسجد الاقصی از دست مسلمانان خارج شده است."

معمولا آنهایی که در مسجد الاقصی مستقر هستند با صهیونیستهای شهرک نشینی که تحت حمایت پلیس و ارتش اشغالگر  اسرائیل وارد مسجد الاقصی می شوند درگیر می  شوند.

شیخ "عمر کسوانی" مدیر مسجد الاقصی گفت :" اصل آن است که مسجد الاقصی به روی مسلمانان گشوده شود و نباید جلوی ورود آنها گرفته شود زیرا این حق قانونی و طبیعی ساکنان قدس و مسلمانان در مسجد الاقصی  است."

بسیاری پیش بینی می کنند اشغالگران همان کارهایی را که در حرم ابراهیمی در الخلیل انجام می دهند در مسجد الاقصی نیز پیاده خواهند کرد.

به مسلمانان در بسیاری از مواقع اجازه ورود به مسجد حرم ابراهیمی داده نمی شود همچنین پخش مکرر اذان از این مسجد ممنوع است.

خبرنگار المنار در انتها گفت: اما خطرناکترین طرح اشغالگران برای مسجد الاقصی بخش تقسیم مکانی و جغرافیایی مسجد الاقصی است یعنی آنکه فلسطینیان حق نخواهند داشت وارد مسجد الاقصی شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.