سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

طراحی و ساخت دستگاه شتاب‌دهندۀ خطی

پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه شتاب‌دهندۀ خطی در این شهرک شدند.

مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: ‌ با توجه به اینکه سرطان یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری‌های موجود در انسان‌ها می‌باشد، وبا توجه به اینکه آمارهای موجود توسط کار‌شناسان بهداشت جهانی سرطان در کشورهای در حال توسعه هرسال رو به افزایش و آمار مرگ و میر آن بیشتر از ایدز، سل و مالاریا است. 

وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی رادیوتراپی به وسیله شتابدهنده در اکثر مراکز پرتو درمانی جهان جایگزین دیگر دستگاه‌های درمانی شده‌ است، افزود: در دستگاه شتاب‌دهنده، باریکه الکترون با جریان بالا تولید می‌شود و توان بالایی برای درمان با الکترون و پرتو ایکس فراهم می‌شود. 

کشمیری با اشاره به اینکه بیشتر شتاب‌دهنده‌های پیشرفته چندین باریکه الکترون و فوتون با انرژی‌های مختلف تولید می‌کننداظهار داشت: این دستگاه‌ها ثابت بوده و در حجم کم ساخته شده-اند و اکثرا درون گانتری (گرم کننده) هم مرکز قرار می‌گیرند. 

فرید نجات مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان با بیان اینکه ساخت شتابدهنده با طیف فوتون با انرژیMV ۶ در مدت دو سال توسط شرکت بهیار صنعت سپاهان انجام شده است، گفت: حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از بیماران سرطانی ایرانی با توجه به نیاز روز افزون به سیستم‌های پیشرفته و موثر درمان سرطان در ایران از مهم‌ترین مزیات و اهداف این طرح است. 

وی اظهار داشت: با برآوردهای انجام شده تعداد۶۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۲۰۰ نفر نیروی کار غیر مستقیم با این پروژه مرتبط خواهند بود و همچنین می‌توان به تعداد کارگاه‌های درگیر شامل چهار کارگاه بصورت مستقیم و ۱۰ کارگاه به صورت غیر مستقیم اشاره کرد. 

 نجات تصریح کرد: با توجه به هدف شرکت که در مرحله اول قصد تولید یک شتابدهنده شامل یک طیف الکترون ۶MV را دارد، دیگر نیازی به آهن ربای خم‌کننده نمی‌باشد همچنین شتابدهنده‌های الکترون غیر از زمینه پزشکی و درمان دارای کاربردهای بسیار زیاد دیگری نظیر گمرک، استریلیزاسیون، تحقیقات و.... می‌باشند.



انتهای پیام/
برچسب ها: شتابدهنده ، سرطان ، انرژی ، اشعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.