سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يديعوت آحارونوت؛‌

توافق سر‌ی رژيم صهيونيستی و آمريکا برای لغو محاصره غزه

يديعوت آحارونوت از توافق سر‌ی رژيم صهيونيستی و آمريکا برای لغو محاصره غزه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی از توافق سر‌ّی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا برای لغو محاصره نوار غزه خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی در قدس نوشت : اسرائیل عملا با لغو تدریجی محاصره تحمیلی به نوار غزه موافقت کرده است و برای سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل در هفته آینده مقدمه‌چینی می‌شود.

این منابع گفتند بین اسرائیل و آمریکا برای لغو محاصره نوار غزه ابتدا از گذرگاههای زمینی سپس در دریا توافق شده است و اسرائیل با پرداخت حقوق کارمندان حماس در نوار غزه مخالفتی ندارد و اجازه بازسازی نوار غزه از طریق  کمکهای بین‌المللی را خواهد داد.

این روزنامه نوشت مسئله خلع سلاح گروه‌ها در غزه بخشی از توافق آینده در قاهره نخواهد بود اما آمریکا از درخواست اسرائیل برای تلاش به منظور جلوگیری از مسلح شدن حماس و سایر سازمانهای فلسطینی حمایت خواهد کرد و اسرائیل برای حرکت در این مسیر در سطح بین‌المللی تلاش خواهد کرد.

منابع  اسرائیلی گفتند جان کری و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قصد دارند در سفر آینده بیانیه مشترکی برای تأکید بر عمق روابط بین دو طرف صادر کنند و بگویند که اختلافات بین آنها موضعی و محدود است و برحمایت آمریکا در حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.