سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خادم: حداکثر تا یک ماه آینده تمام تعهدات پرسپولیس و استقلال پرداخت می‌شود

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : صداقت و صراحت در مجموعه امروز وزارت ورزش و جوانان با حضور گودرزی بی‌نظیر است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ امیر رضا خادم با بیان اینکه در حال حاضر 160 معارض حقیقی و حقوقی در خصوص ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی داریم افزود: مشکلات مجموعه نقش جهان در حال حل شدن است و تا 2 سال آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: حداکثر تا یک ماه آینده تمام تعهدات دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال پرداخت می‌شود.

وی افزود: قرار بود امروز و در نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری در خصوص خصوصی سازی دو باشگاه مطرح پرسپولیس و استقلال جلسه‌ای باشد که این نشست لغو شد، اما در روزهای آینده این مهم محقق خواهد شد و تصمیم لازم در این خصوص گرفته می‌شود.

خادم افزود: برای اولین بار است که این دو تیم با بودجه خودشان در لیگ حاضر شدند. با این شرایط هیچ مربی راضی نمی‌شد سکان هدایت سرخابی‌ها را به دست بگیرد و بازیکنان هم نسبت به حضور در این دو تیم بی میل بودند.

وی ادامه داد: در این فصل و تا به امروز بالغ بر 12 میلیارد برای پرسپولیس و بالغ بر 10میلیاردتومان برای استقلال هزینه شده است که بخش عمده این هزینه ها یعنی 80 درصد از طریق اسپانسرها تامین شده و بقیه از طریق نهاد های دیگر جذب شده است و وزارت ورزش یک ریال هم پرداخت نکرده است.

 معاون حقوقی  پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: همانطور که می‌دانید بحث خصوصی سازی این دو باشگاه مطرح شد و ما نیز وظایف‌مان را در قبال این موضوع انجام دادیم، از این پس سایر ارگان‌های مسئول باید ادامه کار را بر عهده بگیرند.

خادم در پاسخ به سوالی در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: موضوع کی روش به من ارتباطی ندارد و من هیچ اطلاعی نسبت به این موضوع ندارم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حوزه حقوقی بخش جوانان گفت: هیچ خلا قانونی در بخش عملکرد جوانان وجود ندارد اما هیچ قدرت اجرایی هم در این زمینه نداریم.

معاون پارلمانی، حقوقی و استانی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: متاسفانه در ورزش کشور مشکلات دیگری نیز وجود دارد، از جمله اینکه طرح‌های نیمه تمامی که از گذشته مانده واین برای وزارت ورزش وجوانان مشکلاتی را ایجادکرده است. بخش دیگری از فعالیت‌های ما مربوط می‌شود به 160 مورد معارض حقیقی و حقوقی که از این میان 10 مورد در استان های تهران، اردبیل و فارس است و مربوط می‌شود به کلنگ زنی اماکن ورزشی در صورتی که اسناد رسمی این اماکن به نام ورزش نبوده و بر اساس تعاملات صورت گرفته در آن زمان بدون در نظر گرفتن موارد قانونی کلنگ زده اند.

وی گفت: مبلغ معارضین به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد در صورتی که بودجه کل کشور 1200 میلیارد تومان است. از طرفی در سطح کشور قریب به 3500 طرح نیمه تمام داریم که به 8 هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این طرح‌ها نیاز است و متاسفانه کلنگ این طرح ها بدون در نظر گرفتن اعتبارات مورد نظر زده شده و در حال حاضر توقعاتی برای تکمیل آنها وجود دارد.

خادم خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان سعی خواهد کرد تا این طرح‌ها را تکمیل کند، اما تکمیل این طرح‌ها به احتمال فراوان در 2 الی 4 سال آینده مقدور نخواهد بود که این مساله خواسته یا ناخواسته موجب می شود این اماکن فرسوده شوند و در نهایت سیستم ورزش کشور صدمه ببیند.

خادم در خصوص وضعیت ورزشگاه تختی تهران گفت: یکی از این اماکن ورزشگاه تختی تهران به مساحت 50 هکتار است که بنیاد مستضعفان در شرف تصرف آن بود ولی این مساله با تعاملی که واحد حقوقی وزارت ورزش و جوانان با سعیدی کیا رییس بنیاد انجام داد، متوقف شد و با توجه به این شرایط، زمانی به دست آوردیم که حساب‌های وزارتخانه که مسدود شده بود دوباره باز شود.

وی تاکید کرد: ورزشگاه دیگر، ورزشگاه نقش جهان اصفهان است که بالغ بر 10 سال از زمان آغاز مراحل بازسازی آن می‌گذرد ولی هنوز هم تکمیل نشده که آن هم به دلیل معارضینی است که دارد. البته حساب‌های استان اصفهان مدت‌ها مسدود بود اما با رایزنی با دادگستری و کمیسیون لوایح دولت حساب‌ها باز شد و در حال تعامل با معارضین هستیم و در چند روز آینده معاون وزارت ورزش و جوانان به استان اصفهان سفر خواهد کرد تا تصمیماتی درخصوص انتقال این طرح به استان و رفع معارضین انجام شود.

وی اظهارامیدواری کرد، ورزشگاه نقش جهان اصفهان در یک تا دو سال آینده تمام شود.

معاون پارلمانی، حقوقی واستانی وزارت ورزش وجوانان گفت: مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان های بوشهر، مازندران و خراسان شمالی تغییر می کنند.

وی افزود: مدیران استانی باید ارتباط خوبی با استانداران و نمایندگان مجلس داشته باشند تا بتوانند وزارتخانه را درحل مشکلات مالی و اعتباری یاری کنند.

امیر رضا خادم  افزود: اگرچه مدیران ورزش دراستان‌ها عملکرد قابل قبول و خوبی داشته اند اما چند شاخص برای ارزیابی این مدیران در نظر گرفته ایم و براساس آن تعدادی از این مدیران در استان های خراسان شمالی، مازندران و بوشهر و دیگر استان‌ها تغییر خواهند کرد.

خادم در پایان صحبت‌ها به مناظره چند روز پیش خود با محمد دادکان رییس سابق فدراسیون فوتبال اشاره کرد و با گلایه از بعضی رسانه‌ها گفت: ای کاش تمام حرف‌های من انعکاس پیدا می کرد و انصاف بیشتری در قبال انعکاس این صحبت‌ها می شد. متاسفانه در مملکت ما مظلوم نمایی نسبت به عدالت محوری طرفدار بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی 28 سوال از وزیر ورزش و جوانان طرح کرده بودند که 22 سوال را با رایزنی قبل از اینکه به کمیسیون برسد جواب دادیم و شش سوال مانده است که در حال رایزنی هستیم، یک سوال را هم در کمیسیون جواب داده‌ایم.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.