سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان دامپزشکی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

فائو برای همکاری با کشور جهت ریشه‌کنی تب برفکی و سندرم دان میگو اعلام آمادگی کرد

خلجی گفت: سازمان دامپزشکی بیشترین همکاری را با فائو دارد و این سازمان جهت ریشه‌کنی تب برفکی و سندرم دان میگو در یک و ماه و نیم گذشته اعلام آمادگی کرده است.

محمد مهدی خلجی، رئیس سازمان دامپزشکی طی نشست خبری سازمان دامپزشکی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سازمان دامپزشکی بیشترین همکاری را بافائو دارد و این سازمان جهت ریشه‌کنی تب برفکی و سندرم دان میگو در یک و ماه ونیم گذشته اعلام آمادگی کرده است.
 
وی در ادامه افزود: این سازمان برای ریشه‌کن کردن جنون گاوی در کشورمان کارگاه‌های زیادی را برگزار کرد و قرار است به زودی کارگاه‌های آموزشی دیگری را نیز برای دانشجویان و تولیدکنندگان این محصولات برگزار کند.  
 
مهدی خلجی با اشاره به نام‌گذاری هفته کشاورزی با نام امنیت غذایی و جوانه‌های نشاط افزود: با همه برون‌سپاری که این سازمان در زمینه نیروی انسانی داشته است ولی همکاریهای خوبی با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داشته، به طوریکه ارزش تولیدات دام در سال 92 به 47 هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
وی همچنین به مصرف واکسن بیولوژیک و خوراک دام و بیمار‌ی‌های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 160 کارخانه تولید دارو و مواد بیولوژیک در کشور فعال هستند که 350 قلم دارو و هزار و 200 مورد پروانه دارو برای آنها صادر شده که رشد کمی  گسترده‌ و قابل قبولی از این مواد دارویی در سالهای گذشته تولید شده است.
 
وی با بیان این که 5 قلم داروی جدید و سامانه برای نظارت بر این داروها در کشور طراحی شده، اضافه کرد: 3 داروی جدید آنتی بیوتیک، 1 پروبیوتیک و 2 قلم ماده ضدتهوع آور در کشور ساخته شده که سامانه طراحی شده همه مراحل ساخت آن را به مصرف کننده نشان می دهد و اطلاعات مورد نظر را در اختیار آن می گذارد.  
 
رئیس سازمان دامپزشکی به توقف 5 کارخانه تولید دارو اشاره کرد و گفت: در سال جاری ما در کنار  این توقف از 25 کارخانه مکمل دارو نمونه برداری کرده‌ایم و 16 کارخانه تولید مواد معدنی به دلیل استفاده از فلزات سنگین بسته شده‌اند و فعالیتی ندارند که این نشان‌دهنده‌ اصلاح نگاه ما در جهت ارتقا شاخص‌های کیفی کارخانه‌های داروهای دام و طیور است.

وی با اشاره به قرنطینه کردن و بهبود فضای کسب و کار دامداران گفت: این مقوله بسیار مهم است چرا که یک مرجع صلاح‌دار باید گواهی بهداشت کیفی امضا کند تا قابلیت صادرات با الزامات بهداشتی به کشورهای دیگر دنیا را داشته باشد.

خلجی به بحث صادرات و واردات در سال 92 اشاره کرد و گفت: ما 65 قلم دارو وارد کشور کردیم که تاکنون مجوز 3744 دارو داخلی وارداتی ما  از نظر بهداشتی تایید صلاحیت شده‌اند و 66 درصد کالای دارویی تولیدی ما مشمول صادرات شده‌اند.

وی به ترخیص دارو و مجوز ورود آن به کشور از گمرک اشاره کرد و گفت: قبلا این مجوزها 20 روزه صادر می‌شده است که در حال حاضر تلاشمان این است که این مجوزها را در عرض 7 روز صادر کنیم.

وی به تولید 100 میلیون واکسن غیر دز در موسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی اشاره کرد و گفت: این داروها با همکاری موسسات غیر دولتی و مردم سرمایه‌گذاری شده و از لحاظ کمیت و کیفیت همواره این آزمایشگاه و موسسه مهم این کار را انجام می دهد و این واکسن جهت برطرف کردن تب برفکی در دام است که حداکثر بتواند تولید سالانه ما که 6 میلیون دز است را در داخل تامین کند.
 
وی به صادرات گوساله پرآوری دام سبک آزاد اشاره کرد و گفت: تنها از مرجع ذی‌صلاح سازمان دامپزشکی کشور مجوز بهداشتی برای آنها صادر می شود و باید از وزارت کشاورزی نیز یک برگ را بگیرند که ضوابط قرنطینه دام رعایت شده باشد که این کار بزودی از چهارشنبه از سوی وزارت خانه ذیربط از سر گرفته می‌شود.
 
* ماهی قزل‌آلای خال‌دار وارداتی دارای چشم‌زدگی نیست

خلجی با اشاره به رتبه هفتم تولید قزل‌آلا در جهان و همچنین رتبه دوم آن در آسیا بعد از چین اشاره کرد و گفت: این ماهی های قزل‌آلا خال‌دار مجوز بهداشت آنها 72 ساعته از سوی کشور مربوطه صادر می‌شود و اگر ماهی دارای چشم‌زدگی باشد این مجوز باطل خواهد شد که ما بیشتر این ماهی‌ها را از کشور اسپانیا، فرانسه و لهستان وارد می‌کنیم و در حال حاضر واردات کشور ما در سال 92 ، 111 میلیون قطعه ماهی بوده و در سال 93 به 72 میلیون قطعه رسیده که گواهی بهداشتی آن از سوی سازمان ذی ربط صادر شده است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: میگو ، تب برفکی ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.