سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاسجردی در گفتگو با‌ باشگاه خبرنگاران:

مادر تروریست‌های منطقه از زاده خود می‌ترسد

یک کارشناس سیاست خارجی‌ با بیان اینکه ریاض احساس کرده که داعش پس از شکل‌گیری از فرم ابتدایی خود خارج و قوی شده است، گفت: عربستان در جهت رسیدن به اهداف و دور کردن‌ مرزهای ‌این کشور از خطر تروریست‌ها تلاش می‌کند.

"حسن لاسجردی "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر عربستان‌ مبنی بر تعویض بندر بن‌سلطان و گسیل نیروهای این کشور به مرزهای‌ عراق‌ گفت: عربستان تلاش کرده در کانون‌هایی‌که بحران است با حمایت از گروه‌های سلفی و تکفیری بحران ایجاد کند تا خودش دچار بحران نشود.

وی با اشاره به کمک‌های مالی عربستان و حمایت‌ آنها در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش، جبهه النصره و گروه‌های تروریستی دیگر در عراق و سوریه و کمک به حیات سیاسی و نظامی‌ آنها تصریح کرد: این تلاش‌ها در جهت رسیدن به اهداف و دور کردن‌ مرزهای ‌این کشور از بحران و خطر است.

لاسجردی ادامه داد: زمانی که گروه تروریستی داعش در عراق شکل گرفت یکی از اهداف تشکیل خود را، برپایی حکومت‌ در دیگر بلاد اسلامی از جمله عراق، شامات و  عربستان مطرح کرد.

وی با اشاره به اعزام نیروهای عربستان سعودی به مرزهای عراق گفت: عربستان سعودی احساس کرده است که داعش پس از شکل‌گیری از فرم ابتدایی خود خارج و قوی شده است و هم اکنون تهدید‌ می‌کند بنابراین به نوعی با این حرکات، خواستار جلوگیری از این اقدام غیرحساب‌گرانه شده است.

این کارشناس سیاست خارجی با ذکر اشتباه محاسباتی دولت عربستان اظهار داشت: آنها فکر می‌کردند تجهیز و تسلیح و ارتقای جایگاه گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تکفیری عامل حفظ خودشان باشد اما در گذر زمان این نکته ثابت شد که این گروه‌ها به جهت اینکه می توانند هر روز با گرفتن امتیاز یا حمایت مالی با افراد مختلفی همراه شده ومواضع خود راتغییر دهند، این خطر دامن‌گیر آنها شده و در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

لاسجردی در پاسخ به اینکه در صورت شکست داعش عملکرد عربستان سعودی نسبت به سرکرده‌های این گروه تروریستی چه خواهد بود، بیان کرد: اگر از میان سرکردگان گروه‌های تروریستی آدم‌های قابل اتکایی وجود داشته باشد که عربستان بتواند به آنها تکیه کند، به طور حتم به آنها فرصت خواهد داد و امکاناتی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولی با توجه به سابقه گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه؛ اینها کسانی هستند که وجاهت ندارند، نه غیور هستند و نه چهره قابل اتکا سیاسی و نظامی، و زمانی که سرکوب می‌شوند دوباره به پناهگاه‌های خودشان برمی‌گردند تا فرصتی برای بروز و ظهور داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.