سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خانه 9 سینما:

اقتصاد دانش بنیان ثروت می‌آورد

ستاری گفت: ما در حوزه‌ی نانو جهان جایگاه هشتم را داریم و بهترین‌های نانو را در معاونت علمی، دور هم جمع کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بعد از ظهر دیروز در جمع سینما گران گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نهاد کوچکی است که قابلیت‌های خوبی دارد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی نمی‌تواند بودجه در اختیار نهاد ها بگذارد، ادامه داد: ما امکاناتی داریم. شما از امکاناتی که ما در اختیارتان می گذاریم استفاده کنید تا چرخه تجارت و اقتصاد در سینما رشد کند.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین اذعان داشت: اقتصاد دانش بنیان، از اهداف دولت است. ذهن ما با برخی از این مفاهیم بیگانه است.

ستاری با بیان اینکه ما در حوزه‌ی نانو جهان جایگاه هشتم را داریم، تصریح کرد: من بعنوان رییس ستاد نانو، خودم را متخصص این حوزه نمی‌دانم اما در این ستاد، بهترین های نانو را دور هم جمع کردیم و آنها هستند که برای این حوزه تصمیم می گیرند.

وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان، علم ثروت می آورد. این اقتصاد به آدم‌ها با دید سرمایه نگاه می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر دانشگاه‌ها در انتظار بودجه دولتی می‌مانند در حالی که اساتید دانشگاه باید بدانند که فکر و مغز آنها می‌تواند میلیاردها تومان پول به به دانشگاه وارد کند.

ستاری ضمن انتقاد به برخی سریال‌های شبکه خانگی گفت: ما در حوزه‌های فناوری خیلی جلوتر هستیم اما در برخی سریال‌ها برخلاف آنچه که هست نخبگان را آدم‌های عجیب و غریبی نشان می‌دهد در حالی که اصلا اینطور نیست.

وی ادامه داد: در یکی از همین سریال‌ها، استادی که بعنوان استاد دانشگاه شریف نشان داده می شود، ظاهر مناسبی ندارد و متاسفانه ما شاهد برداشت‌های اشتباهی در حوزه‌ی فناوری و اختراعات هستیم. 

ستاری همچنین در پاسخ به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تاکنون چه توافق‌هایی با حوزه هنر انجام شده است گفت: ما یک تفاهم خوب با دکتر جنتی در وزارت ارشاد داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم خیلی جدی تر فعالیت کنیم. قرار است روابط نزدیک تری در این حوزه برقرار شود تا بتوانیم ایده‌های علمی را در حوزه هنر پیاده سازیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.