سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب مجلس؛‌

کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

مجلس سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد برای بیمه کارگران تامین اجتماعی 7 درصد را از کارگران و 20 درصد آن را از سهم کارفرما دریافت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز ماده واحده طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را بررسی و تصویب کردند.
 
براساس ماده واحده این طرح سازمان تامین اجتماعی مکلف است 7 درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده 1 این قانون و 20 درصد سهم کارفرما را تا معادل 12 درصد مجموع عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری از مالک دریافت و کارگر مذکور را بیمه کند.
 
تبصره 1: ما به‌التفاوت ناشی از اجرای این ماده جهت پوشش 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعلام سازمان تامین اجتماعی و پس از تایید وزارت کشور از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع بندهای "ج" و "د" ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 از طریق سازمان امور مالیاتی کشور تامین و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود.  
 
تبصره 2: در صورت درخواست متقاضی پروانه ساختمانی سازمان تامین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران اجتماعی را به صورت تخصیص ماهانه یا در چند مرحله متناسب با مدت پروانه طی مدت سه سال ساختمان از کارفرما دریافت کند صدور پایان کار توسط شهرداری‌ها منوط به مفاساحساب از سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.  
 
تبصره 3: سازمان تامین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.  
 
ماده واحده این طرح با 192 رای موافق ، 5 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کارگر ، ساختمان ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.