سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووشی:

ارتقای رکوردهای ملی، الویت کاریمان است/ مقدمات کسب مدال در شنا فراهم نیست

عضو تیم ملی شنا کشورمان گفت: خدا را شکر برای حضور در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی از آمادگی خوب و مطلوبی برخوردار هستم.

جمال چاووشی، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ماه‌هاست که تمریناتمان را به صورت متمرکز در تهران شروع و دنبال کرده‌ایم خدا را شکر که سطح آمادگیم نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اعضای کادر فنی پیش رفته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ تمریناتمان به گونه‌ای بود که بعد از هر سه هفته تمرین در تهران، یک هفته در شهرهایمان کار آماده‌سازی را دنبال می‌کردیم، در طول این اردوهای آماده‌سازی، در ماه مبارک رمضان به مجارستان اعزام شدیم در این سفر هم تمرین داشتیم و هم در یک دوره مسابقات تدارکاتی شرکت کردیم تا شرایط بدنی و نقاط ضعف خود را به خوبی محک بزنیم.

وی یادآور شد: کادر فنی 2 هفته قبل اقدام به تست‌گیری از ملی‌پوشان کرد که خوشبختانه در این رکوردگیری درون اردویی شرایط شناگران رضایت بخش بود، چون در شرایط سخت تمرین و دوران بدنسازی هستیم، کادر فنی هم به دنبال آنالیز و محک زدن شناگران بود.

عضو تیم ملی شنا کشورمان در خصوص حریفان تیم ایران و شرکت کننده در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی اظهار داشت: در رشته من (50 متر کرال پشت) شناگران بسیار خوبی در آ‌سیا حضور دارند که آنها جزو مدال‌آوران آسیایی هستند، شناگر ژاپنی حاضر در بازی‌های آسیایی کره جزو مدال‌آوران ماده‌های 100 و 200 متر در مسابقات المپیک 2012 لندن است در قاره کهن شناگران چین، کره و ژاپن جزو بهترین‌ها هستند آنها حتی در مسابقات جهانی هم جزو مدعیان بوده و به جمع هشت نفر فینال راه پیدا می‌کنند.

چاووشی در ادامه یادآور شد: کسب مدال در این مسابقات سخت و توقع بسیار بالایی است، هدف اول ما در بازی‌های آسیایی کاهش رکورد ملی است که رسیدن به آن نشان دهنده رشد شنای کشور است، در بحث دوم ما به دنبال راهیابی به فینال هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نباید از ملی‌پوشان شنای کشور توقع مدال داشت، گفت: مسلماً همین طور است چون امکانات ما در حدی نیست که بتوان از ملی‌پوشان شنا انتظار مدال داشت، چون برای نیل به این هدف باید ابتدا مقدمات کار چیده شود و حمایت‌های لازم انجام شود سپس توقع مدال داشته باشند.

چاووشي گفت: یکی از مقدمات اصلی رشد و پیشرفت شنا لیگ است که متأسفانه رقابت‌های باشگاهی ما در حدی نیست که بتوان از آن به عنوان شرایطی یاد کرد که در آن مراحل رشد خود را طی می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شنا ، متمرکز ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.