سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

تاکید امام جمعه ایلام بر رفع نیازهای مردم زلزله زده

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از مسوولان کشور و استان خواست که برای رفع نیازها و خواسته های به حق مردم شهرستان زلزله زده آبدانان در استان اقدام جدی انجام دهند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی  با حضور در جمع مردم زلزله زده و بی خانمان آبدانان از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت.
وی در این دیدار با بیان اینکه خواسته های مردم زلزله زده  به حق است که امیدواریم به آنها رسیدگی شود گفت:  هنوز با توجه به تداوم پس لرزه ها در آبدانان و بخش مورموری مردم همچنان در خیابان ها هستند و از مراجعه به مناطق و منازل مسکونی آسیب دیده خود وحشت دارند.
امام جمعه ایلام افزود: چادر، مواد غذایی و آب آشامیدنی از جمله نیازهای مهم مردم آسیب دیده از زمین لرزه بود که مطرح کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز امیدواری کرد که مسوولان دلسوز استان با شتاب در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان تلاش کنند.
امام جمعه ایلام گفت: مسوولان استان گام های ارزشمند و بزرگی برای رفع مشکلات مردم این مناطق برداشته اند اما تا رفع کامل و تامین خواسته های مردم بیشتر باید کوشش کرد.
زمین لرزه ای به بزرگی 6،1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح دوشنبه بخش مورموری شهرستان آبدانان در استان ایلام را لرزاند.
کانون این زمین لرزه سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام گزارش شده است.
بخش مورموری در 55 کیلومتری شهرستان آبدانان استان ایلام دارای 11 روستا است که زمین لرزه به هشت روستا از مجموع آنها آسیب جدی وارد کرده است.

این حادثه طبیعی تاکنون تلفات جانی نداشته اما حدود 250  نفر از اهالی را زخمی کرده که برای درمان به مراکز بیمارستانی استان های ایلام و خوزستان اعزام شده اند.
زمین لرزه دیگری نیز دوشنبه شب ساعت 22 و 38 دقیقه بخش موسیان شهرستان دهلران در فاصله 250 کیلومتری جنوب باختری ایلام را تکان داد که باعث وارد کردن خسارت به چندین روستای دهلران شد.
بیش از 70 پس لرزه در دو روز گذشته تاکنون در کانون های وقوع زمین لرزه استان ایلام ثبت شده است.
 
   
انتهای پیام/ب
برچسب ها: رفع ، نیاز مردم ، زلزله زده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.