سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل ايزوايکو خبر داد

به آب‌اندازی سومین کشتی اقیانوس‌پیما

مديرعامل ايزوايکو از به آب‌اندازی سومين کشتی اقيانوس‌پيمای ساخت داخل در نيمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، مهدي رضاييان گفت: مجتمع ايزوايكو بزرگترين زيرساخت دريايي کشور است كه دولت در آن سرمايه گذاري کرده است.

وي با اشاره به اينکه در 20 سال گذشته حدود 1.5 تا دو ميليارد دلار از سوي دولت در اين مجتمع سرمايه گذاري و زيرساخت ها و تجهيزات بسياري در آن ايجاد شده است، ادامه داد: مجموع مساحت مجتمع ايزوايكو هزار و 100 هكتار است و در آن شش شركت در زمينه هاي مختلف از جمله ساخت شناورهاي اقيانوس پيما، ساخت سكوهاي نفت و گاز و تعميرات كشتي ها و ساير بخش هاي مرتبط فعال هستند.

مديرعامل مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران افزود: در زمينه آموزش هاي کشتي سازي و تعميرات نيز مجموعه اي بسيار قوي و بهترين هاي کشور در اين مجتمع فعاليت مي کنند و كشتي سازي فراساحل با توجه به موقعيت مناسب در كنار آب هاي خليج فارس از بهترين فرصت هاي سرمايه گذاري در سطح كلان است.

رضائيان با اشاره روند احداث سومين كشتي اقيانوس پيماي ساخت ايران در مجتمع ايزوايكو تصريح كرد: به احتمال فراوان تست اوليه اين كشتي در شهريورس انجام مي شود و نيمه دوم امسال شاهد به آب اندازي سومين كشتي اقيانوس پيماي ساخته شده در كشور خواهيم بود.

وي همچنين با اشاره به ساخت سكوهاي نفت و گاز در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران گفت: سكوهاي فاز 16 پارس جنوبي که يكي از مهم ترين فازهاي اين منطقه محسوب مي شود در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران در حال ساخت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.