سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

افزایش 10 درصدی تولید عسل در کردستان

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش 10 درصدی تولید عسل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، معاونی گفت: از 20 مرداد ماه سال جاری برداشت عسل از زنبورستان های استان آغاز شده و معمولا این امر تا 15 شهریور ماه به طول می انجامد.

وی افزود: براساس گل گیری های انجام شده پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش 10 درصدی تولید عسل در استان نسبت به سال گذشته باشیم.مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:  از این میزان تولید عسل 996 تن آن حاصل تولید کلنی های مدرن و 12 تن آن مربوط به  کلنی های بومی است.

معاونی گفت: تولید عسل استان در سال 92 نسبت به سال ماقبل آن به علت عوامل نامساعد جوی کاهش حدود 12 درصد را داشت.

وی به اهداف این مدیریت اشاره کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی تولیدات طیور و زنبورعسل استان، تثبیت و ایجاد اشتغال در واحدهای پرورش طیور و زنبور عسل استان و ساماندهی ، تقویت و حمایت از تشکل های مرتبط با طیور و زنبورعسل استان از جمله اهدافی است که این مدیریت آن را در طول سال دنبال می کند.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با طیور و زنبورعسل با هماهنگی سازمان صنایع و معادن استان و مدیریت صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون سازمان همواره مورد تاکید بوده و پیگیری می شود.

مدیرامور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهارداشت: ارتقای فرهنگ مصرف سرانه تولیدات طیور و زنبورعسل کردستان، کاهش تعداد کلنی های بومی زنبورعسل استان و افزایش کلنی های مدرن زنبورعسل استان، توسعه گرده افشانی زنبورعسل در جهت توسعه زنبورداری استان از دیگر اهدافی است که ازسوی این مدیریت دنبال می شود.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: افزایش ، عسل ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.