سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین همسرداری از منظر قرآن کریم

یک کارشناس مذهبی گفت: زن و مرد باید حرمت یکدیگر را چه در حضور و چه در خلوت حفظ کنند.

 نیکنام کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: کانون خانواده از دیدگاه اسلام مقدس‌ترین بنا است و پیامبر اکرم(ص) در اینباره فرمودند هیچ بنای نزد من مقدس‌تر از بنای خانواده نیست که فیوضات الهی در ادامه نسل بشر در قالب خانواده ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: در قرآن کریم اشاره شده است که این از نشانه های قدرت الهی است که زن و مرد را درکنار یکدیگر موجب آرامش دل یکدیگر قرار می‌دهد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: زن و مرد در زندگی باید هم‌نفس یکدیگر باشند نه هم‌قفس یکدیگر.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه در قرآن کریم آمده است که مردان لباس زنان هستند و زنان لباس مردان بر این اساس است که : اول اینکه لباس زشتی‌های انسان را می‌پوشاند و زن و مرد نز باید اینگونه باشند و حافظ هم باشند. دوم اینکه لباس ما را از آفت ها حفظ می کند از جمله باد، خاک، باران، گرما، سرما و غیره.

لذا زن و مرد نیز باید در مشکلات و سختی‌ها سپر هم باشند. سوم اینکه لباس‌ به ما زیبایی و زینت می‌بخشد یعنی زن و مرد باید حرمت یکدیگر را چه در حضور و چه در خلوت حفظ کنند.

نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کتاب هدایت است و خانواده‌ای که بر اساس این کتاب  الهی عمل کنند می توانند فرزندان پاک و نیکو تربیت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حرمت ، خلوت ، همسرداری ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.