سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

افزايش 50 درصدي رشته هاي تحصيلي دانشگاه كردستان

رئيس سابق دانشگاه كردستان از افزايش 50 درصدي شمار رشته هاي تحصيلي در اين مركز آموزش عالي در طول چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، رئيس سابق دانشگاه كردستان  در جريان برگزاري نشست خبري هيئت رئيسه دانشگاه كرستان با خبرنگاران رسانه هاي جمعي اين استان گفت: شمار رشته مقطع هاي تحصيلي دانشگاه كردستان در طول سال 88 تا 92 50 درصد افزايش پيدا كرده است

وي افزود: در حال حاضر 155 رشته مقطع تحصيلي در دانشگاه كردستان تدريس مي شود كه 75 مورد آنها كه اغلب در حوزه تحصيلات تكميلي است در طول چهار سال اخير مجوز دريافت كرده و هم اكنون دانشجو در اين رشته ها جذب مي شود.

اميني گفت:در طول چهار سال اخير 22 رشته دكتري، 39 رشته كارشناسي ارشد و چندين رشته
 نيز در دوره كارشناسي در دانشگاه كردستان اضافه شده است كه عملكرد اين چهار سال به اندازه عملكرد دو دهه فعاليت دانشگاه كردستان است.

وي به افزايش شمار دانشجويان دانشگاه كردستان اشاره كرد و يادآور شد: در سال 89 شمار دانشجويان دانشگاه كردستان شش هزار و 500 نفر بود كه اين ميزان پايان سال 92 به 10 هزار و 500 نفر افزايش يافته است و نكته مهمتر در اين ميان افزايش شمار دانشجويان در حال تحصيل در رشته هاي مرتبط با تحصيلات تكميلي است.

وي در ادامه به افزايش 110 نفري اعضاي هيئت علمي دانشگاه كردستان در طول چهار سال اخير اشاره كرد و يادآور شد: در سال 89 شمار اعضاي هيئت علمي دانشگاه كردستان 190 نفر بود كه اين ميزان در سال جاري به 300 نفر افزايش پيدا كرده است و در كنار اين مهم 90 نفر نيز به عنوان بورسيه در دانشگاه هاي داخلي و خارجي در حال تحصيل هستند كه با پايان مدت زمان تحصيل در دانشگاه كردستان مشغول به كار مي شوند.

رئيس سابق دانشگاه كردستان از افزايش 500 درصدي اعضاي هيئت علمي با درجه استادتمام و دانشياري خبر داد و بيان كرد: در حال حاضر شمار اعضاي هيئت علمي با درجه استادتمام و دانشياري 50 نفر است كه البته اين ميزان تا سال آينده نيز باز هم افزايش پيدا خواهد كرد.

وي رشد 200 درصدي ميزان ارائه مقالات به نشريات علمي و پژوهشي در داخل و خارج از كشور را از ديگر اقدامات چهار سال اخير در دانشگاه كردستان عنوان كرد و يادآور شد: همچنين در طول همين مدت تعداد 60 جلد كتاب با موضوعات متنوع و مختلف توسط دانشگاه به چاپ رسيده و وارد بازار شده است.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: رشته ، افزیش ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.