سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نرخ کرایه سرویس‌های مدارس 20 درصد افزایش می‌یابد/ اولویت به کارگیری رانندگان زن برای سرویس مدارس دخترانه

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از اعلام نرخ جدید سرویس مدارس خبر داد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس از ابتدای سال تحصیلی 94-93 اظهار داشت: سقف این افزایش‌ها برای تمامی سرویس‌ها اعم از تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و میدل باس 20 درصد تعیین شده است.


وی با بیان اینکه تمامی نرخ‌ها برای بیست و دو روز در ماه محاسبه شده افزود: در صورتی که مدارس در روزهای پنجشنبه و یا سایر ایام تعطیلات رسمی نیاز به استفاده از سرویس داشته باشند یک بیست و دوم قیمت تعیین شده به مبلغ نهایی اضافه خواهد شد.


رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعداد ماه‌های ارائه خدمات بر اساس این مصوبه 9 ماه بوده که نرخ کرایه خرداد ماه بر اساس تعداد روزهای ارائه سرویس دهی محاسبه می شود.


شاکری با تأکید بر اینکه نصب برچسب سرویس مدارس در شیشه عقب خودرو الزامی است، سقف افزایش میزان دریافت کرایه خودرو سواری، ون، مینی بوس، میدل باس و اتوبوس را برای مسافت‌های تا 5 کیلومتر به ترتیب 81000، 50000، 30240، 25920 و 21600 هزارتومان عنوان کرد و افزود: این میزان در مسافت‌های 5 تا 10 کیلومتر نیز به میزان 95000، 55000، 33120، 28080 و 24480 تومان تعیین شده است.


وی با اشاره به اینکه میزان نرخ تعیین شده در مسافت‌های 10 تا 25 کیلومتر با افزایش هر 5 کیلومتر متفاوت خواهد بود افزود: این میزان در مسافت‌هایی که رفت و برگشت دانش‌آموزان سی کیلومتر به بالا باشد به صورت توافقی دریافت می‌شود.


شاکری تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس موظفند کلیه تدابیر ایمنی نظیر بستن کمربند برای سرنشینان، رانندگی با سرعت مطمئنه، خودداری از سوار نمودن سرنشین اضافی، رعایت مقررات مربوط به سوار و پیاده نمودن مسافر، دارا بودن معاینه فنی، تجهیزات اطفای حریق، کمک‌های اولیه را رعایت نمایند.


وی به کارگیری راننده زن برای سرویس مدارس دخترانه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان را یکی دیگر از مصوبات شورای شهر در این خصوص دانست و گفت: استفاده از خودروهای ون برای دانش‌آموزان مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نیز منوط به استفاده از مراقب است که به این دلیل 20 درصد دیگر نیز به مبالغ تعیین شده اضافه خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در  پایان با عنوان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه موظف است ضمن تجهیز اتوبوس‌های تحت پوشش برای جا به جایی رایگان دانش‌آموزان استثنایی اقدام نماید خاطر نشان کرد: دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و با گزارش‌های ثبت شده در سامانه 137 و 1888 برخورد قاطع می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرایه ، مسافت ، توافق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.