سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

راه اندازی نخستين بورس كالای مناطق آزاد کشور در گیلان

نخستين تالار اختصاصی بورس كالای مناطق آزاد کشور باحضور حسين پناهيان مديرعامل بورس كالای ايران در منطقه آزاد انزلی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، در نخستين معامله صورت گرفته در تالار اختصاصی بورس كالای منطقه آزاد انزلی، ۲۰ تن گوگرد توليدی پالايشگاه تهران معامله و یک هزارو ۵۰۰ پلی اتيلن و 4 هزارو ۷۴۷ تن پلی پرو پيلن شركت پتروشيمی مارون در این تالار عرضه شد.

مديرعامل بورس كالای ايران در مراسم گشایش این تالار با اشاره به موقعيت استراتژيك منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری با كشورهای حاشيه دريای خزر و قفقاز گفت: بورس كالای ايران با سابقه ده ساله در سه حوزه عرضه و مبادله محصولات صنعتی- معدنی ، فراورده های نقتی- پتروشيمی و محصولات كشاورزی مشغول به فعاليت است.

حسين پناهيان كمك به ساز و كار و رقابتی شدن فضای كسب و كار در بازار را نخستين كاركرد فعاليت بورس كالا اعلام كرد و افزود: حمايت از محصولات توليدی كشور كه دارای مزيت رقابتی در سطح منطقه و جهان است از طريق كشف قیمت در بورس كالا با هدف تعيين قيمت اين محصولات در ايران مهمترين هدف ايجاد بورس كالا در منطقه آزاد انزلی است.

مديرعامل بورس كالای ايران با بيان اينكه واردات كالا بخش عمده ای از سهم مبادلات تجاری كشور را تشكيل می دهد اظهارداشت : درصوت موافقت نهايی مجلس شورای اسلامی فرايند كشف و تعيين قیمت با ساز و كار شفافی كه در بورس كالای ايران وجود دارد انجام می گيرد.

در اين مراسم استاندارگيلان، مديران دستگاه های اجرايی استان، فرمانداران و شهرداران شهرستانهای رشت و انزلی، امام جمعه شهرستان بندرانزلی، ناظر گمركات گیلان ، جمعی از مسئولين استان گيلان و فعالان اقتصادی استان و منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.


انتهای پیام/ش/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.