سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروگان‌گیری 5 عضو صلیب سرخ در غرب "افغانستان" توسط افراد مسلح

سخنگوی صلیب سرخ در افغانستان اعلام کرد که برای آزادی پنج تن از کارمندانش که در ولایت هرات در غرب افغانستان ربوده شده‌اند، تلاش می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی صلیب سرخ گفت: کارکنان ما در یکی از مناطق هرات با خودروی صلیب سرخ در حال تردد بودند که یکی از گروه‌های محلی مسلح آن‌ها را به گروگان گرفتند.

وی افزود: هم‌اکنون صلیب سرخ با گروه‌ها و افراد مختلف در تماس است تا آزادی امن آن‌ها را تضمین کند.

رئوف احمدی، سخنگوی پلیس ولایت هرات نیز گفت: کارکنان امدادی صلیب سرخ در روستاهای اسن منطقه مشغول به کار بودند و زمانی که در خودرو بودند افراد مسلح آن‌ها را متوقف کردند و هم کارکنان را و هم محموله امدادی همراه آن‌ها را بردند.

طبق گفته پلیس، نیروهای صلیب سرخ در حال انتقال گوسفند به روستاهای این منطقه بودند.

شبه‌نظامیان تقریبا روزانه حملاتی را در افغانستان انجام می‌دهند و معمولا نیروهای امنیتی را هدف می‌گیرند اما اخیرا شبه‌نظامیان کارکنان امدادی را نیز هدف می‌گیرند و در 24 ژوئیه هم شبه‌نظامیان به روی دو فنلاندی عضو صلیب سرخ در هرات آتش گشودند و آن‌ها را کشتند.

از سوی دیگر شبه‌نظامیان طالبان روز پنج‌شنبه هفته گذشته پنج تن را در ولایت هلمند اعدام کردند. به گفته مقام‌های امنیتی این اعدام پس از آن صورت گرفت که طالبان به ربودن یک تاجر متهم شد. اعدام در ملاعام روز پنج‌شنبه در منطقه کجکی که تحت کنترل طالبان است، صورت گرفت و این دومین اعدام دسته‌جمعی از زمان آغاز حملات دولتی به شبه نظامیان در استان هلمند است.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.